Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1178678

Razvoj učeničkih strategija u rješavanju jednostavnih jednadžbi


Vrbanc; Andrija
Razvoj učeničkih strategija u rješavanju jednostavnih jednadžbi, 2013., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1178678 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj učeničkih strategija u rješavanju jednostavnih jednadžbi
(Development of student strategies in solving simple equations)

Autori
Vrbanc ; Andrija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
26.09

Godina
2013

Stranica
29

Mentor
Sušac ; Ana

Ključne riječi
rješavanje jednadžbi ; vrijeme reakcije ; točnost ; strategija
(equation solving ; reaction time ; accuracy ; strategy)

Sažetak
Učenici kroz učenje matematike razvijaju apstraktno mišljenje i sposobnost rješavanja problema. Algebra posebno pomaže razvoju formalnog mišljenja kroz rješavanje jednadžbi sa simbolima što je jedna od prvih generalizacija s kojima se učenici susreću. Ako učenici imaju problema s algebarskim jednadžbama, kasnije će se ti problemi odraziti i na druge predmete poput fizike ili kemije. Zato je važno istražiti poteškoće koje učenici imaju u rješavanju jednadžbi i ukazati na metode kojima nastavnici mogu olakšati učenicima usvajanje gradiva. Imajući taj cilj u vidu provedeno je istraživanje u 9 škola (5 osnovnih i 4 srednje) s 395 ispitanika. Ispitanici su bili učenici šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole te učenici prvih i drugih razreda srednje škole. Učenici su rješavali jednostavne jednadžbe na računalu koje je bilježilo njihovu točnost i vrijeme reakcije tj. vrijeme potrebno za rješavanje jednadžbe. Iz prikupljenih podataka proučavao se utjecaj dobi, spola, vježbanja, apstraktnosti jednadžbi i tipa jednadžbi na rješavanje jednadžbi. Rezultati su pokazali da je dob značajan faktor kod rješavanja jednadžbi. Povećanjem dobi učenika povećava se točnost, a smanjuje vrijeme potrebno za rješavanje jednadžbi, podjednako za djevojčice i dječake. Također, neovisno o dobi učenika, vježbanje i tip jednadžbe su značajni faktori koji utječu na rješavanje jednadžbi. Vježbanjem učenici poboljšavaju točnost i skraćuju vrijeme rješavanja. Učenici su efikasniji, tj. brži i točniji, u rješavanju jednadžbi s brojevima nego jednadžbi sa simbolima. Ta se razlika smanjuje u srednjoj školi što ukazuje da su učenici razvili bolje metoda za rješavanje. Tip jednadžbe je također utjecao na točnost i vrijeme rješavanja što potvrđuje da je razumijevanje uzoraka vrlo važno i treba ga razvijati u nastavi matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Sušac (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrbanc; Andrija
Razvoj učeničkih strategija u rješavanju jednostavnih jednadžbi, 2013., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Vrbanc & Andrija (2013) 'Razvoj učeničkih strategija u rješavanju jednostavnih jednadžbi', diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2013}, pages = {29}, keywords = {rje\v{s}avanje jednad\v{z}bi, vrijeme reakcije, to\v{c}nost, strategija}, title = {Razvoj u\v{c}eni\v{c}kih strategija u rje\v{s}avanju jednostavnih jednad\v{z}bi}, keyword = {rje\v{s}avanje jednad\v{z}bi, vrijeme reakcije, to\v{c}nost, strategija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2013}, pages = {29}, keywords = {equation solving, reaction time, accuracy, strategy}, title = {Development of student strategies in solving simple equations}, keyword = {equation solving, reaction time, accuracy, strategy}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font