Pregled bibliografske jedinice broj: 1178678
Razvoj učeničkih strategija u rješavanju jednostavnih jednadžbi
Razvoj učeničkih strategija u rješavanju jednostavnih jednadžbi, 2013., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1178678 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj učeničkih strategija u rješavanju jednostavnih jednadžbi
(Development of student strategies in solving simple equations)
Autori
Vrbanc ; Andrija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2013
Stranica
29
Mentor
Sušac ; Ana
Ključne riječi
rješavanje jednadžbi ; vrijeme reakcije ; točnost ; strategija
(equation solving ; reaction time ; accuracy ; strategy)
Sažetak
Učenici kroz učenje matematike razvijaju apstraktno mišljenje i sposobnost rješavanja problema. Algebra posebno pomaže razvoju formalnog mišljenja kroz rješavanje jednadžbi sa simbolima što je jedna od prvih generalizacija s kojima se učenici susreću. Ako učenici imaju problema s algebarskim jednadžbama, kasnije će se ti problemi odraziti i na druge predmete poput fizike ili kemije. Zato je važno istražiti poteškoće koje učenici imaju u rješavanju jednadžbi i ukazati na metode kojima nastavnici mogu olakšati učenicima usvajanje gradiva. Imajući taj cilj u vidu provedeno je istraživanje u 9 škola (5 osnovnih i 4 srednje) s 395 ispitanika. Ispitanici su bili učenici šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole te učenici prvih i drugih razreda srednje škole. Učenici su rješavali jednostavne jednadžbe na računalu koje je bilježilo njihovu točnost i vrijeme reakcije tj. vrijeme potrebno za rješavanje jednadžbe. Iz prikupljenih podataka proučavao se utjecaj dobi, spola, vježbanja, apstraktnosti jednadžbi i tipa jednadžbi na rješavanje jednadžbi. Rezultati su pokazali da je dob značajan faktor kod rješavanja jednadžbi. Povećanjem dobi učenika povećava se točnost, a smanjuje vrijeme potrebno za rješavanje jednadžbi, podjednako za djevojčice i dječake. Također, neovisno o dobi učenika, vježbanje i tip jednadžbe su značajni faktori koji utječu na rješavanje jednadžbi. Vježbanjem učenici poboljšavaju točnost i skraćuju vrijeme rješavanja. Učenici su efikasniji, tj. brži i točniji, u rješavanju jednadžbi s brojevima nego jednadžbi sa simbolima. Ta se razlika smanjuje u srednjoj školi što ukazuje da su učenici razvili bolje metoda za rješavanje. Tip jednadžbe je također utjecao na točnost i vrijeme rješavanja što potvrđuje da je razumijevanje uzoraka vrlo važno i treba ga razvijati u nastavi matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Fizika