Pregled bibliografske jedinice broj: 1178364
Mišljenja i stavovi mladih o promicanju i uživanju piva
Mišljenja i stavovi mladih o promicanju i uživanju piva, 2013., magistarski rad, Medicinski fakultet, Split
CROSBI ID: 1178364 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja i stavovi mladih o promicanju i uživanju
piva
(Attitudes of adolescents on beer advertising and
drinking behaviour)
Autori
Glavaš, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Split
Datum
10.06
Godina
2013
Stranica
64
Mentor
Rumboldt, Mirjana
Ključne riječi
reklame za pivo, potrošnja piva, adolescenti
(beer advertising, adolescents, drinking behaviour)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj reklama za pivo na stavove i ponašanja u svezi potrošnje u adolescentskoj populaciji. Istraživanjem, koje je provedeno u razdoblju od 5. ožujka do 25. svibnja 2012. godine u Splitu, obuhvaćeno je 934 učenika završnih razreda srednjih škola. Prema statusu pijenja piva podijeljeni su u dvije skupine: oni koji piju pivo i oni koji ga ne piju ili piju vrlo rijetko. Ispitanici su na dobrovoljnoj osnovi ispunili anonimni upitnik s općim podatcima, stavovima i ponašanjima glede navedene problematike. Za statističku obradu korišten je program SPSS 17.0 (SPSS Inc., Chicago, IL, USA). Statistički značajni rezultati smatrani su oni čiji je p<0, 05. Rezultati su pokazali da promocija piva (reklame za pivo, promidžbeni artikal, promotivne akcije) nisu povezane s učestalošću i količinom potrošnje piva među adolescentima. Učestalost opažanja reklama za pivo nije bila povezana s njegovom potrošnjom. Pijenje piva pokazalo se povezanim s: muškim spolom, lošijim školskim uspjehom, pohađanjem četverogodišnje strukovne škole, popularnosti reklama za pivo te rizičnim ponašanjima. Pozitivan stav prema određenoj reklami ne jamči privrženost i potrošnju promoviranog proizvoda. Oni koji ne piju pivo smatraju da su upozorenja o štetnostima alkohola u sklopu reklama za pivo potrebna, dok oni koji piju pivo imaju negativan stav prema antialkoholnoj promidžbi. Zaključak:Iako rezultati ukazuju da reklame za pivo ne utječu na njegovu potrošnju, sudionici su ih itekako svjesni. S obzirom na učestalost izlaganja oglašavanju piva i popularnost tih reklama među mladima, potrebno je razviti učinkovite i približno zanimljive antialkoholne reklame, usmjerene na mlađu populaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski