Pregled bibliografske jedinice broj: 1178347
Ideja sveučilišta i uloga filozofije
Ideja sveučilišta i uloga filozofije // Moderni univerzitet. Od Humboltove do bolonjske reforme / Antolović, Mihael ; Sadžakov, Slobodan (ur.).
Sombor: Pedagoški fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2021. str. 13-34
CROSBI ID: 1178347 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ideja sveučilišta i uloga filozofije
(The Idea of the University and the Role of Philosophy)
Autori
Zagorac, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Moderni univerzitet. Od Humboltove do bolonjske reforme
Urednik/ci
Antolović, Mihael ; Sadžakov, Slobodan
Izdavač
Pedagoški fakultet Univerziteta u Novom Sadu
Grad
Sombor
Godina
2021
Raspon stranica
13-34
ISBN
987-86-6095-102-3
Ključne riječi
moderna ideja sveučilišta ; srednjovjekovno sveučilište ; W. von Humboldt ; I. Kant ; J. G. Fichte ; F. D. E. Schleiermacher
(the modern idea of university ; Medieval university ; W. von Humboldt ; I. Kant ; J. Fichte ; F. D. E. Schleiermacher)
Sažetak
Osnovna je tema ovoga rada moderna ideja sveučilišta, koja se uobičajeno povezuje s djelovanjem Wilhelma von Humboldta i osnivanjem sveučilišta u Berlinu. Cilj je rada sagledati filozofijske temelje na kojima je ona izgrađena, kao i kritički razmotriti uzroke zagovora nove ideje sveučilišta naspram postojećeg srednjovjekovnog modela visokog obrazovanja. Od mnogih doprinosa, izdvojeni su radovi Kanta, Fichtea i Schleiermachera koji se sagledavaju pod vidom njihova utjecaja na formiranje pojedinih aspekata moderne ideje sveučilišta. Iako navedeni autori postižu suglasnost oko osnovnih ciljeva novoga sveučilišta, nisu suglasni u svim aspektima praktične realizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Reprint rada objavljenog u: Diacovensia, Vol. 25 No. 4, 2017.