Pregled bibliografske jedinice broj: 1178299
Čitajući Gamulinove "Tri napomene o metodologiji" (1980.)
Čitajući Gamulinove "Tri napomene o metodologiji" (1980.) // Za Grgu Gamulina. Znanstveni skup povodom stotinu i desete obljetnice rođenja Grge Gamulina (1910.–1997.) / Mance, Ivana ; Prelog, Petar ; Trška, Tanja (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2021. str. 46-46 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1178299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitajući Gamulinove "Tri napomene o metodologiji" (1980.)
(Thoughts on Grgo Gamulin's article "Tri napomene o metodologiji" [Three Methodological Remarks] published in 1980)
Autori
Zelić, Danko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Za Grgu Gamulina. Znanstveni skup povodom stotinu i desete obljetnice rođenja Grge Gamulina (1910.–1997.)
/ Mance, Ivana ; Prelog, Petar ; Trška, Tanja - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2021, 46-46
ISBN
978-953-7875-92-3
Skup
Za Grgu Gamulina: Znanstveni skup povodom stotinu i desete obljetnice rođenja Grge Gamulina (1910. - 1997.)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.10.2021. - 08.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Grgo Gamulin ; hrvatska povijest umjetnosti ; humanističke znanosti ; historiografija
(Grgo Gamulin ; Croatian art history ; humanities ; historiography)
Sažetak
„Tri napomene o metodologiji“ objavljene u časopisu Peristil prije četrdesetak godina netipičan su tekst, puno više od polemičkog reagiranja na tri konkretna „slučaja“ koji su bili povodi njegovom nastanku. Prvi je dio svojevrsno polaganje računa, svođenje bilance recentnijih istraživanja hrvatske umjetnosti 19. i 20. stoljeća. U drugom odjeljku, izazvan kritikama upućenima s pozicije davanja prvenstva pisanim izvorima, Gamulin iznosi nadahnutu apologiju naše znanstvene discipline, ističući njezine specifične metode i proklamirajući njezinu samosvojnost. U trećem dijelu priloga, s fokusom na (tada aktualnoj) metodici nastave likovnog odgoja u srednjim školama, inzistira na činjenici da vizualni elementi likovnog djela ne postoje „odvojeno od ostalih: onih koji ga pretpostavljaju i objašnjavaju“, izvan vremena i prostora u kojem su nastali. U zaglavku teksta Gamulin je napisao: „upravljene su, zasad, ove napomene ipak nama samima“ ; u izlaganju će se, stoga, kroz prizmu Gamulinova „kategoričkog imperativa“ pokušati sagledati tadašnji i sadašnji trenutak hrvatske povijesti umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti