Pregled bibliografske jedinice broj: 1178281
Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi
Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 173-173 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1178281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske
kulture djeteta rane i predškolske dobi
(The importance of expressive reading in the
development of reading culture of an early and
preschool child)
Autori
Vekić-Kljaić, Višnja ; Šego, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA
/ - , 2021, 173-173
Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca predškolske dobi, izražajno čitanje odgojitelja, kultura čitanja, razumijevanje pročitanog.
(: expressive reading, non-expressive reading, reading culture, understanding the text)
Sažetak
Čitateljska kultura obuhvaća čitanje kao redovitu jezičnu aktivnost. Razvoj kulture čitanja cjeloživotni je proces. U radu s djecom predškolske dobi valja oblikovati okružje u kojemu se čitanje cijeni, potiče i aktivno promiče. Čitanje utječe na sva područja djetetova razvoja, a u radu su istaknuti aspekti spoznajnog i socio- emocionalnog razvoja predškolskoga djeteta. Izražajno je čitanje takvo čitanje kojim se poštuju govorne vrjednote hrvatskoga standardnog jezika, a interpretativno čitanje ide i korak dalje, čitatelj u tekst unosi svoje emocije, interpretira tekst na svoj, osobit način. Cilj je rada ispitati utjecaj izražajnog i interpretativnog čitanja na dječji interes, motivaciju, suradnju i razumijevanje odabranih priča. Kao istraživačka metoda koristi se eksperiment s dvije odgojne skupine djece, ujednačene po broju djece, dobi, spolu i zaposlenosti roditelja. U eksperimentalnoj skupini odgojiteljica se služi metodom izražajnog čitanja, a u kontrolnoj skupini priča se čita na uobičajen način. Nakon pregleda videozapisa čitanja odabranih priča, s pomoću protokola promatranja ispituje se interes, motivacija i suradnja te razumijevanje priča. Pretpostavka je da će djeca u eksperimentalnoj skupini bolje razumjeti priču, biti zaineresiranija, motiviranija i suradljivija od djece u kontrolnoj skupini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu