Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1178281

Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi


Vekić-Kljaić, Višnja; Šego, Jasna
Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 173-173 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1178281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi
(The importance of expressive reading in the development of reading culture of an early and preschool child)

Autori
Vekić-Kljaić, Višnja ; Šego, Jasna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA / - , 2021, 173-173

Skup
Međunarodni inderdisciplinarni znanstveni skup: Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
djeca predškolske dobi, izražajno čitanje odgojitelja, kultura čitanja, razumijevanje pročitanog.
(: expressive reading, non-expressive reading, reading culture, understanding the text)

Sažetak
Čitateljska kultura obuhvaća čitanje kao redovitu jezičnu aktivnost. Razvoj kulture čitanja cjeloživotni je proces. U radu s djecom predškolske dobi valja oblikovati okružje u kojemu se čitanje cijeni, potiče i aktivno promiče. Čitanje utječe na sva područja djetetova razvoja, a u radu su istaknuti aspekti spoznajnog i socio- emocionalnog razvoja predškolskoga djeteta. Izražajno je čitanje takvo čitanje kojim se poštuju govorne vrjednote hrvatskoga standardnog jezika, a interpretativno čitanje ide i korak dalje, čitatelj u tekst unosi svoje emocije, interpretira tekst na svoj, osobit način. Cilj je rada ispitati utjecaj izražajnog i interpretativnog čitanja na dječji interes, motivaciju, suradnju i razumijevanje odabranih priča. Kao istraživačka metoda koristi se eksperiment s dvije odgojne skupine djece, ujednačene po broju djece, dobi, spolu i zaposlenosti roditelja. U eksperimentalnoj skupini odgojiteljica se služi metodom izražajnog čitanja, a u kontrolnoj skupini priča se čita na uobičajen način. Nakon pregleda videozapisa čitanja odabranih priča, s pomoću protokola promatranja ispituje se interes, motivacija i suradnja te razumijevanje priča. Pretpostavka je da će djeca u eksperimentalnoj skupini bolje razumjeti priču, biti zaineresiranija, motiviranija i suradljivija od djece u kontrolnoj skupini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Jasna Šego (autor)

Avatar Url Višnja Vekić-Kljaić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.culturenet.hr www.culturenet.hr

Poveznice na istraživačke podatke:

www.culturenet.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vekić-Kljaić, Višnja; Šego, Jasna
Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 173-173 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Vekić-Kljaić, V. & Šego, J. (2021) Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi. U: Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA.
@article{article, author = {Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja and \v{S}ego, Jasna}, year = {2021}, pages = {173-173}, keywords = {djeca pred\v{s}kolske dobi, izra\v{z}ajno \v{c}itanje odgojitelja, kultura \v{c}itanja, razumijevanje pro\v{c}itanog.}, title = {Va\v{z}nost izra\v{z}ajnog \v{c}itanja u razvoju \v{c}itateljske kulture djeteta rane i pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {djeca pred\v{s}kolske dobi, izra\v{z}ajno \v{c}itanje odgojitelja, kultura \v{c}itanja, razumijevanje pro\v{c}itanog.}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Veki\'{c}-Kljai\'{c}, Vi\v{s}nja and \v{S}ego, Jasna}, year = {2021}, pages = {173-173}, keywords = {: expressive reading, non-expressive reading, reading culture, understanding the text}, title = {The importance of expressive reading in the development of reading culture of an early and preschool child}, keyword = {: expressive reading, non-expressive reading, reading culture, understanding the text}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font