Pregled bibliografske jedinice broj: 1178266
Stavovi odgojitelja o modalitetima suradnje s roditeljima koji potiču predčitačke vještine djece rane i predškolske dobi tijekom pandemije COVID-19
Stavovi odgojitelja o modalitetima suradnje s roditeljima koji potiču predčitačke vještine djece rane i predškolske dobi tijekom pandemije COVID-19 // 10. međunarodni znanstveni skup "Dijete i jezik danas: čitanje u suvremenom okruženju" – knjižica sažetaka / Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 53-53 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1178266 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odgojitelja o modalitetima suradnje s
roditeljima koji potiču predčitačke vještine djece
rane i predškolske dobi tijekom pandemije COVID-19
(Attitudes of educators about modalities of
cooperation with parents that encourage pre-reading
skills of preschool children during the COVID-19
pandemic)
Autori
Vekić-Kljaić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
10. međunarodni znanstveni skup "Dijete i jezik danas: čitanje u suvremenom okruženju" – knjižica sažetaka
/ Berbić Kolar, Emina ; Marinić, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 53-53
Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalna tehnologija ; odgojitelji ; predčitalačke vještine ; roditelji ; suradnja
(digital technology ; educators ; pre-reading skills ; parents ; collaboration)
Sažetak
U suvremenom kurikulumu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja istaknuto je načelo suradnje i partnerstva odgojitelja i roditelja djece rane i predškolske dobi kako bi odgojitelji što više saznali o djeci i stekli uvid u njihove jake strane, interese i potrebe te u skladu s time prilagodili poticaje i aktivnosti djetetovu razvoju. No, tijekom pandemije COVID-19. modaliteti suradnje se mijenjaju. Komunikacija na materinskom jeziku, kao jedna od kompetencija za cjeloživotno učenje koju treba poticati od djetetova rođenja, podloga je za razvoj rane pismenosti, pa tako i vještine čitanja. Brojna istraživanja pokazala su da je prediktor uspješnog čitanja, razvoj predčitalačkih vještina, a različiti modaliteti suradnje odgojitelja i roditelja pružaju priliku za ove i druge aktivnosti. Cilj rada je utvrditi stavove odgojitelja o primjerenim modalitetima suradnje s roditeljima koji potiču razvoj rane pismenosti djeteta, konkretnije predčitalačke vještine djece rane i predškolske dobi u dječjim vrtićima Republike Hrvatske tijekom pandemije COVID-19. Istraživanje je provedeno pomoću anketnog upitnika, a rezultati potvrđuju da su se odgojitelji prilagodili novim uvjetima rada, a digitalna tehnologija omogućila im je nove modalitete suradnje s roditeljima, pa tako i poticaje i aktivnosti za razvoj predčitalačkih vještina djece. Odgojitelji koji tijekom svoga pedagoškog rada primjenjuju više modaliteta suradnje, mogu se smatrati uspješnijima jer roditeljima pružaju više prilika za uključivanje, ovisno o njihovim interesima i sklonostima, a na taj način i djeci pružaju više prilika za razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)