Pregled bibliografske jedinice broj: 1178216
PIVO JE HRANA, ZAR NE? UTJECAJ PROMOCIJE PIVA NA PIJENJE MLADIH
PIVO JE HRANA, ZAR NE? UTJECAJ PROMOCIJE PIVA NA PIJENJE MLADIH // Medicina familiaris Croatica : Journal of the Croatian Association of Family medicine, 22 (2014), 2; 17-24 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1178216 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PIVO JE HRANA, ZAR NE? UTJECAJ PROMOCIJE PIVA NA
PIJENJE MLADIH
(BEER IS FOOD, ISN’T IT? THE EFFECT OF BEER
ADVERTISING ON DRINKING AMONG YOUTH)
Autori
Glavaš, Josipa ; Rumboldt, Mirjana
Izvornik
Medicina familiaris Croatica : Journal of the Croatian Association of Family medicine (2459-5497) 22
(2014), 2;
17-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pijenje piva ; srednjoškolci ; promocija piva
Sažetak
Cilj rada bio je ispitati utjecaj reklama za pivo na stavove i ponašanja glede potrošnje piva u adolescentskoj populaciji. Istraživanje je pomoću anonimnog upitnika provedeno na uzorku (n=934) učenika završnih razreda srednjih škola u Splitu. Rezultati su pokazali da je pijenje piva povezano s muškim spolom, s lošijim školskim uspjehom, s pohađanjem četverogodišnje strukovne škole, s popularnosti reklama za pivo te s rizičnim ponašanjima. Iako su reklame za pivo omiljene većini ispitanika, promocija piva nije povezana s učestalošću i količinom potrošnje piva. Pozitivan stav prema određenoj reklami ne jamći privrženost i potrošnju promoviranog proizvoda. S obzirom na učestalost izlaganja oglašavanju piva i popularnost tih reklama među mladima, potrebno je razviti približno jednako zanimljive antialkoholne reklame, usmjerene na mlađu populaciju te educirati mlade o utjecaju medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita