Pregled bibliografske jedinice broj: 1178114
Preispitivanje interne komunikacije u visokom obrazovanju u ozračju bolesti COVID-19: smjernice za budućnost
Preispitivanje interne komunikacije u visokom obrazovanju u ozračju bolesti COVID-19: smjernice za budućnost // Sociologija i prostor, 59 (2021), 3(222); 577-593 doi:10.5673/sip.59.3.12 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1178114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Preispitivanje interne komunikacije u visokom
obrazovanju u ozračju bolesti COVID-19: smjernice za
budućnost
(Rethinking internal communication in higher education
environment COVID-19: guidelines for the future)
Autori
Milas, Zdeslav ; Milas, Dorotea
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 59
(2021), 3(222);
577-593
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interna komunikacija ; digitalna transformacija ; nastava na daljinu ; komunikacija promjena ; visoko učilište
(internal communication ; digital transformation ; online teaching ; change communication ; higher education institution)
Sažetak
Godina 2020. ostaje zapamćena po pandemiji koronavirusa (SARS-CoV-2) svjetskih razmjera i radikalnoj promjeni način života. Interna komunikacija visokih učilišta postaje presudna u okolnostima prekida klasične nastave, zatvaranja zgrada za studente, prelaska na rad od kuće i uspostavljanja digitalnih platformi. Brza prilagodba organizacija na promjenu načina komunikacije sugerira da interna komunikacija postaje od strateškog značaja za daljnje funkcioniranje sveučilišta, fakulteta, veleučilišta i visokih škola. Cilj ovoga rada jest analiza promjene paradigme interne komunikacije u ozračju koronavirusa u visokom obrazovanju unutar stručnih studija. Svrha je upoznati se s izazovima u internoj komunikaciji prilikom digitalne transformacije nastavnog procesa te odrediti jesu li se promijenili ciljevi i instrumenti u internoj komunikaciji visokog učilišta. Za istraživačku metodu odabran je polustrukturirani dubinski intervju s dekanima ili prodekanima za nastavu na uzorku od deset odabranih veleučilišta odnosno visokih škola koje izvode akreditirane stručne studije u Hrvatskoj. Metoda polustrukturiranog intervjua odabrana je zbog mogućnosti generiranja novih ideja i pitanja na temelju odgovora i iskustava ispitanika, koji su bili odgovorni za prilagodbu nastavnog procesa na daljinu i komunikaciju s nastavnicima i studentima. Radikalna promjena oblika nastave snažno je utjecala na digitalizaciju u visokom obrazovanju, a kroz analizu odgovora ispitanika autori daju smjernice za budućnost interne komunikacije kao strateške funkcije u upravljanju visokim učilištima. Postpandemijsko razdoblje stvara „novo normalno“ u funkcioniranju internih komunikacijskih procesa, koji su usko povezani s digitalnom transformacijom visokih učilišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb,
Veleučilište Edward Bernays
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus