Pregled bibliografske jedinice broj: 117791
Miraculous Simulacra of the Same: Performing the Marian Myth
Miraculous Simulacra of the Same: Performing the Marian Myth // Mythen, Riten, Simulakra. Semiotische Perspektiven/Myths, Rites, Simulacra. Semiotic Viewpoints. Zbornik 10. Međunarodnog simpozija Austrijskog društva za semiotiku, Sveučilište primijenjenih umjetnosti u Beču, svezak II / Bernard, Jeff ; Withalm, Gloria (ur.).
Beč: Österreichische Gesellschaft für Semiotik, 2001. str. 727-743 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 117791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Miraculous Simulacra of the Same: Performing the Marian Myth
Autori
Čale, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mythen, Riten, Simulakra. Semiotische Perspektiven/Myths, Rites, Simulacra. Semiotic Viewpoints. Zbornik 10. Međunarodnog simpozija Austrijskog društva za semiotiku, Sveučilište primijenjenih umjetnosti u Beču, svezak II
/ Bernard, Jeff ; Withalm, Gloria - Beč : Österreichische Gesellschaft für Semiotik, 2001, 727-743
Skup
Mythen, Riten, Simulakra. Semiotische Perspektiven/Myths, Rites, Simulacra. Semiotic Viewpoints
Mjesto i datum
Beč, Austrija, 08.12.2000. - 10.12.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
myth; rite; simulacrum; copy; original; identity; otherness; representation; reproduction
Sažetak
Članak se bavi razradom obredno-ikonografskog materijala marijanskoga mita kao motivskim uporištem u Marinkovićevoj Gloriji. Marinkovićev dramski zaplet počiva na imanentnome paradoksu transontološke Bogorodičine uloge u reprezentacijskom sklopu Utjelovljenja, što u kršćanskoj teologiji zaprema mjesto vrhunskoga otajstva, obilježavajući misao zapadne kulture aporetičnim raskorakom između platonistički nastrojenog poimanja neprikazivosti autentičnog apsoluta i neizbježne potrebe za njegovim postvarenim prikazom, koji je zbog svoje posrednosti, izvedenosti i drugotnosti istodobno i svjedočanstvo o izagnanosti ljudske spoznaje iz iskonske čistoće kao posljedice pada, i jedini mogući medij prizivanja predreprezentacijske neposredovanosti. Simbolički potencijal plastičkog simulakruma Majke Božje, mjesta rascijepa između izvornosti i krivotvorine, dokumentiraju etnografski zapisi diljem kršćanskoga svijeta, a Marinkovićevu dramskom tekstu poslužio je kao motivski stožer oko kojega se strukturira razmatranje ontološkog, etičkog, gnoseološkog i estetskog statusa kopije naprama uzoru, patvorine naprama izvorniku, reprezentacijske slike naprama biti, drugotnoj reprodukcijskoj izvedenici naprama identitetu, pojavnoga naprama transcendentnome, zastupničkog označiteljskog nadomjestka ili &#8220 ; suplementa&#8221 ; (nebitnog dodatka) naprama metafizičkome označenom, fragmentarnog ponavljanja naprama mitskome jedinstvu. Iza naoko psihološko-realističnog zapleta Glorije, kriju se edipalne strukture Freudove &#8220 ; druge pozornice&#8221 ; , koje rekurzivno reproduciraju odnose sveopće drugotnosti, izvedenosti i reprezentacijske prerušenosti, osporavajući mogućnost uspostave prvobitne autentičnosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA