Pregled bibliografske jedinice broj: 1177818
Što smo naučili nastavi na daljinu?
Što smo naučili nastavi na daljinu? // Sociologija i prostor, 59 (2021), 413-435 doi:10.5673/sip.59.3.4 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1177818 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što smo naučili nastavi na daljinu?
(What have we learned in/about distance learning?)
Autori
Matić, Ivana ; Stančić, Draženka
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 59
(2021);
413-435
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava na daljinu, novi aspekti nastave, uspjeh u nastavi, aspekti uspjeha, pozitivan i negativan stav učenika o nastavi na daljinu
(distance learning, new aspects of teaching, success in teaching, aspects of success, positive and negative attitude of students about distance learning)
Sažetak
Pandemija koronavirusa značajno je promijenila naše živote, pa tako i obrazovanje. S tradicionalnog oblika naglo se prešlo na nastavu na daljinu (engl. Distance Education) uz trenutno zatvaranje škola i fakulteta, što je vrlo brzo ukazalo na nedostatak domaćih istraživanja te definicije nastave na daljinu. Prema nekima, riječ je o nastavi koja podrazumijeva (a)sinkrono učenje, pri čemu su nastavnici i učenici fizički udaljeni (Pryor i sur., 2020.) te samostalno i/ili vođeno učenje. Nastava na daljinu nije novost. Najprije dopisničkog, kasnije internetskog tipa, svrha joj je bila omogućiti pristup kvalitetnom obrazovanju onima koji ga nemaju iz različitih razloga (zaposlenje, život u ruralnim područjima i dr.) (Davis i Roblyer, 2005.). Unatoč brojnim prednostima, istraživanja ističu da je kod takve nastave učenički neuspjeh češći u usporedbi s onom tradicionalnom (Zucker i Kozma, 2003.). Glavni cilj ovog rada istražiti je stav učenika prema nastavi na daljinu, njihov uspjeh te postoje li aspekti nastave na daljinu povezani s učeničkim uspjehom. Za potrebe istraživanja konstruiran je poseban upitnik na temelju intervjua o stavovima i iskustvima u nastavi na daljinu tijekom predistraživanja s grupom učenika, a u glavnom istraživanju sudjelovalo je 213 učenika od petog do osmog razreda. Rezultati su pokazali da učenici imaju pozitivne stavove prema nastavi na daljinu i da redovito izvršavaju svoje zadatke, međutim isto tako postoje aspekti kojima nisu zadovoljni, primjerice količina zadaće i društvena izoliranost. Također je zaključeno da s duljinom trajanja nastave na daljinu dolazi do smanjenja razine učeničkog znanja te da postoje aspekti nastave koji su povezani s uspjehom učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus