Pregled bibliografske jedinice broj: 1177502
Profil potrošača organskih proizvoda
Profil potrošača organskih proizvoda, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1177502 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profil potrošača organskih proizvoda
(Organic food consumers profile)
Autori
Jekić, Matea Mirjam
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
16.09
Godina
2021
Stranica
37
Mentor
First Komen, Ivana
Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina
Ključne riječi
organski proizvodi ; potrošači organskih proizvoda ; prehrambena industrija ; društvena odgovornost ; etika u poslovanju ; transparentnost
(organic products ; consumers of organic products ; food industry ; social responsibility ; business ethics ; transparency)
Sažetak
Proteklih nekoliko godina možemo uočiti promjene na prehrambenom tržištu koje se javljaju kao odgovor na promjene u stavovima, preferencijama i željama potrošača. Potrošači postaju educiraniji o posljedicama konzumacije hrane na vlastito zdravlje te njene proizvodnje na okoliš. Promjene uzrokovane promjenom preferencija potrošača su vidljive sve većom pojavom organskih, bio i zdravih alternativa. Potrošači postavljaju strože zahtjeve pred proizvođače - kvalitetnije sastojke, društveno odgovoran način proizvodnje, transparentnost itd. Marketing se, između ostaloga, prilagođava potrebama potrošača te se u svrhu što uspješnijeg shvaćanja potrošača ovaj rad bavi ispitivanjem njihovih stavova i preferencija. U svrhu boljeg razumijevanja stavova potrošača istraženi su dosadašnji radovi na temu povjerenja potrošača prema prehrambenoj industriji, preferencijama potrošača organskih proizvoda, njihovih motiva kupnje istih te marketingu organskih proizvoda. Na temelju dosadašnjih istraživanja postavljene su hipoteze koje se odnose na stavove i čimbenike potrošača koji utječu na percepciju o proizvođaču i proizvodu. Kako bi ispitali stavove potrošača, provedeno je ispitivanje na 61 ispitaniku anketnim upitnikom koji je distribuiran putem društvenih mreža. Rezultati istraživanja upućuju da su stavovi zabrinutosti za zdravlje i društvenu odgovornost znatno povezani s kupnjom organskih proizvoda. Veća zabrinutost za okoliš i zdravlje i društvenu odgovornost utvrđena je kod potrošača organske hrane. Istraživanje je također pokazalo kako potrošači organskih proizvoda cijene transparentnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-163 - Važnost kreiranja marke proizvoda baziranih na prirodnim i tradicionalnim resursima (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)