Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1177493

Utjecaj boje pri kupnji električnog automobila


Kapetanović, Lovro
Utjecaj boje pri kupnji električnog automobila, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1177493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj boje pri kupnji električnog automobila
(The Influence of Color on the Purchasing of an Electric Car)

Autori
Kapetanović, Lovro

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
02.09

Godina
2021

Stranica
38

Mentor
First Komen, Ivana

Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina

Ključne riječi
boje ; električni automobil ; psihologija boja
(colors ; electric car ; psychology of color)

Sažetak
U vrijeme kada na tržištu ima više konkurencije nego ikada prije i kada presudni faktor koji utječe na kupnju nekog proizvoda može biti njegova sposobnost da se istakne u masi drugih konkurentskih proizvoda, postavlja se pitanje – smije li se boja smatrati isključivo estetskim elementom proizvoda ili njezina prisutnost utječe na percepciju određenog proizvoda kod potrošača? Ako ona utječe na potrošačevu percepciju određenog proizvoda, u kojoj mjeri joj to polazi za rukom? Strategije marketinga oduvijek koriste boju kao alat s kojim dopiru do potrošača i ističu se od drugih proizvoda. Kako bi uz pomoć utjecaja boje došli do boljih rezultata, neke kompanije su čak mijenjale i boje logotipova kroz svoju povijest. Proučavanjem prijašnjih istraživanja i teorije koja se veže uz pojam psihologije boja stječe se svjesnost o važnosti boja te svjesnost o potrebi za novim istraživanjima o toj tematici. Ovim istraživanjem se željelo doznati koji je utjecaj boje pri kupnji električnog automobila te kako boja utječe na viđenje određenih karakteristika električnog automobila, u ovom slučaju na njegovu razinu ekološke prihvatljivosti i na razinu prestiža. U svrhu istraživanja, provedene su tri online ankete u kojima su sva pitanja bila identična, osim što se u svakoj anketi razlikovala boja električnog automobila koju su ispitanici vidjeli. Analizirane su tri boje električnog automobila: crna, plava i zelena boja. Rezultati ovih anketa su pokazali dvojake rezultate na izjavi o električnoj prihvatljivosti automobila: iako postoje rezultati koji su pokazali da ispitanici zeleni električni automobil smatraju ekološki prihvatljivijim od ostalih, postoje i određeni rezultati ispitivanja po kojima se ta hipoteza odbacuje. Nadalje, električni automobil zelene boje se smatra prestižniji od ostalih električnih automobila korištenih u istraživanju, dok su ljudi spremni više novaca izdvojiti pri kupnji električnog automobila crne boje nego pri kupnji električnog automobila zelene ili plave boje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Nina Grgurić Čop (mentor)

Avatar Url Ivana First Komen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kapetanović, Lovro
Utjecaj boje pri kupnji električnog automobila, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
Kapetanović, L. (2021) 'Utjecaj boje pri kupnji električnog automobila', diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kapetanovi\'{c}, Lovro}, year = {2021}, pages = {38}, keywords = {boje, elektri\v{c}ni automobil, psihologija boja}, title = {Utjecaj boje pri kupnji elektri\v{c}nog automobila}, keyword = {boje, elektri\v{c}ni automobil, psihologija boja}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kapetanovi\'{c}, Lovro}, year = {2021}, pages = {38}, keywords = {colors, electric car, psychology of color}, title = {The Influence of Color on the Purchasing of an Electric Car}, keyword = {colors, electric car, psychology of color}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font