Pregled bibliografske jedinice broj: 1177493
Utjecaj boje pri kupnji električnog automobila
Utjecaj boje pri kupnji električnog automobila, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1177493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj boje pri kupnji električnog automobila
(The Influence of Color on the Purchasing of an
Electric Car)
Autori
Kapetanović, Lovro
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
02.09
Godina
2021
Stranica
38
Mentor
First Komen, Ivana
Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina
Ključne riječi
boje ; električni automobil ; psihologija boja
(colors ; electric car ; psychology of color)
Sažetak
U vrijeme kada na tržištu ima više konkurencije nego ikada prije i kada presudni faktor koji utječe na kupnju nekog proizvoda može biti njegova sposobnost da se istakne u masi drugih konkurentskih proizvoda, postavlja se pitanje – smije li se boja smatrati isključivo estetskim elementom proizvoda ili njezina prisutnost utječe na percepciju određenog proizvoda kod potrošača? Ako ona utječe na potrošačevu percepciju određenog proizvoda, u kojoj mjeri joj to polazi za rukom? Strategije marketinga oduvijek koriste boju kao alat s kojim dopiru do potrošača i ističu se od drugih proizvoda. Kako bi uz pomoć utjecaja boje došli do boljih rezultata, neke kompanije su čak mijenjale i boje logotipova kroz svoju povijest. Proučavanjem prijašnjih istraživanja i teorije koja se veže uz pojam psihologije boja stječe se svjesnost o važnosti boja te svjesnost o potrebi za novim istraživanjima o toj tematici. Ovim istraživanjem se željelo doznati koji je utjecaj boje pri kupnji električnog automobila te kako boja utječe na viđenje određenih karakteristika električnog automobila, u ovom slučaju na njegovu razinu ekološke prihvatljivosti i na razinu prestiža. U svrhu istraživanja, provedene su tri online ankete u kojima su sva pitanja bila identična, osim što se u svakoj anketi razlikovala boja električnog automobila koju su ispitanici vidjeli. Analizirane su tri boje električnog automobila: crna, plava i zelena boja. Rezultati ovih anketa su pokazali dvojake rezultate na izjavi o električnoj prihvatljivosti automobila: iako postoje rezultati koji su pokazali da ispitanici zeleni električni automobil smatraju ekološki prihvatljivijim od ostalih, postoje i određeni rezultati ispitivanja po kojima se ta hipoteza odbacuje. Nadalje, električni automobil zelene boje se smatra prestižniji od ostalih električnih automobila korištenih u istraživanju, dok su ljudi spremni više novaca izdvojiti pri kupnji električnog automobila crne boje nego pri kupnji električnog automobila zelene ili plave boje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija