Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1177488

Uloga dizajna pakiranja u zavaravajućem oglašavanju organskih proizvoda


Volarić, Iva
Uloga dizajna pakiranja u zavaravajućem oglašavanju organskih proizvoda, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1177488 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga dizajna pakiranja u zavaravajućem oglašavanju organskih proizvoda
(The Role of Packaging Design in Misleading Advertising of Organic Products)

Autori
Volarić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
01.07

Godina
2021

Stranica
33

Mentor
First Komen, Ivana

Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina

Ključne riječi
potrošači ; zaštita potrošača ; dizajn ambalaže ; organski proizvodi ; veličina ambalaže ; boja ambalaže ; zavravajuće oglašavanje
(consumers ; consumer protection ; packaging design ; organic products ; packaging size ; packaging color ; misleading advertising)

Sažetak
Danas je sve naglašenija uloga pokreta zdrave hrane pri odabiru prehrambenih proizvoda. Riječ je o pokretu koji naglašava važnost dugog i zdravog života dostupnom svakom potrošaču ako se odlučuje za zdrave prehrambene proizvode. Zato su se i proizvođači prehrambenih proizvoda odlučili inkorporirati oznake na pakiranjima po kojima potrošači mogu naslutiti je li ili nije riječ o zdravim proizvodima. Europska Unija, u nastojanju da zaštiti potrošače, propisala je kriterije prema kojima se procjenjuje je li riječ o proizvodu organskog podrijetla. No, u svijetu u kojem smo cijelo vrijeme bombardirani utjecajima marketinga, je li to dovoljno? Hoće li potrošači posegnuti za određenim proizvodom zato što na pakiranju ima oznaku organskog proizvoda ili će se pri odabiru voditi dizajnom pakiranja? Je li proizvođaču isplativije uložiti u dizajn ambalaže ili pak treba uložiti u kvalitetu sastojaka i zatražiti oznaku organskog proizvoda? Provedena je anketa čiji cilj je dobiti odgovor na postavljeno istraživačko pitanje: Koje karakteristike dizajna proizvoda, povezane s percepcijom proizvoda kao organskog i zdravijeg, mogu imati učinak zavaravajućeg oglašavanja? Rezultati ankete pokazali su kako potrošačima oznaka organskog proizvoda nije najvažnija oznaka na ambalaži pakiranja, a također se često odlučuju za pakiranja s oznakom organskog proizvoda, no nisu sigurni zašto donose tu odluku. Oni se vode svojom percepcijom proizvoda, a ne egzaktnim podacima navedenima na pakiranju. U zaključku, autorica se referira na postavljene hipoteze te predlaže ulaganje u educiranje potrošača kako bi odluke o zdravlju određenog prehrambenog proizvoda donosili temeljem objektivnih faktora i kako bi što manje nasjedali na zavaravajuće oglašavanje na ambalaži.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-163 - Važnost kreiranja marke proizvoda baziranih na prirodnim i tradicionalnim resursima (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)

Profili:

Avatar Url Nina Grgurić Čop (mentor)

Avatar Url Ivana First Komen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Volarić, Iva
Uloga dizajna pakiranja u zavaravajućem oglašavanju organskih proizvoda, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
Volarić, I. (2021) 'Uloga dizajna pakiranja u zavaravajućem oglašavanju organskih proizvoda', diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Volari\'{c}, Iva}, year = {2021}, pages = {33}, keywords = {potro\v{s}a\v{c}i, za\v{s}tita potro\v{s}a\v{c}a, dizajn ambala\v{z}e, organski proizvodi, veli\v{c}ina ambala\v{z}e, boja ambala\v{z}e, zavravaju\'{c}e ogla\v{s}avanje}, title = {Uloga dizajna pakiranja u zavaravaju\'{c}em ogla\v{s}avanju organskih proizvoda}, keyword = {potro\v{s}a\v{c}i, za\v{s}tita potro\v{s}a\v{c}a, dizajn ambala\v{z}e, organski proizvodi, veli\v{c}ina ambala\v{z}e, boja ambala\v{z}e, zavravaju\'{c}e ogla\v{s}avanje}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Volari\'{c}, Iva}, year = {2021}, pages = {33}, keywords = {consumers, consumer protection, packaging design, organic products, packaging size, packaging color, misleading advertising}, title = {The Role of Packaging Design in Misleading Advertising of Organic Products}, keyword = {consumers, consumer protection, packaging design, organic products, packaging size, packaging color, misleading advertising}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font