Pregled bibliografske jedinice broj: 1177488
Uloga dizajna pakiranja u zavaravajućem oglašavanju organskih proizvoda
Uloga dizajna pakiranja u zavaravajućem oglašavanju organskih proizvoda, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1177488 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga dizajna pakiranja u zavaravajućem oglašavanju
organskih proizvoda
(The Role of Packaging Design in Misleading
Advertising of Organic Products)
Autori
Volarić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
01.07
Godina
2021
Stranica
33
Mentor
First Komen, Ivana
Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina
Ključne riječi
potrošači ; zaštita potrošača ; dizajn ambalaže ; organski proizvodi ; veličina ambalaže ; boja ambalaže ; zavravajuće oglašavanje
(consumers ; consumer protection ; packaging design ; organic products ; packaging size ; packaging color ; misleading advertising)
Sažetak
Danas je sve naglašenija uloga pokreta zdrave hrane pri odabiru prehrambenih proizvoda. Riječ je o pokretu koji naglašava važnost dugog i zdravog života dostupnom svakom potrošaču ako se odlučuje za zdrave prehrambene proizvode. Zato su se i proizvođači prehrambenih proizvoda odlučili inkorporirati oznake na pakiranjima po kojima potrošači mogu naslutiti je li ili nije riječ o zdravim proizvodima. Europska Unija, u nastojanju da zaštiti potrošače, propisala je kriterije prema kojima se procjenjuje je li riječ o proizvodu organskog podrijetla. No, u svijetu u kojem smo cijelo vrijeme bombardirani utjecajima marketinga, je li to dovoljno? Hoće li potrošači posegnuti za određenim proizvodom zato što na pakiranju ima oznaku organskog proizvoda ili će se pri odabiru voditi dizajnom pakiranja? Je li proizvođaču isplativije uložiti u dizajn ambalaže ili pak treba uložiti u kvalitetu sastojaka i zatražiti oznaku organskog proizvoda? Provedena je anketa čiji cilj je dobiti odgovor na postavljeno istraživačko pitanje: Koje karakteristike dizajna proizvoda, povezane s percepcijom proizvoda kao organskog i zdravijeg, mogu imati učinak zavaravajućeg oglašavanja? Rezultati ankete pokazali su kako potrošačima oznaka organskog proizvoda nije najvažnija oznaka na ambalaži pakiranja, a također se često odlučuju za pakiranja s oznakom organskog proizvoda, no nisu sigurni zašto donose tu odluku. Oni se vode svojom percepcijom proizvoda, a ne egzaktnim podacima navedenima na pakiranju. U zaključku, autorica se referira na postavljene hipoteze te predlaže ulaganje u educiranje potrošača kako bi odluke o zdravlju određenog prehrambenog proizvoda donosili temeljem objektivnih faktora i kako bi što manje nasjedali na zavaravajuće oglašavanje na ambalaži.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-163 - Važnost kreiranja marke proizvoda baziranih na prirodnim i tradicionalnim resursima (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)