Pregled bibliografske jedinice broj: 1177487
Što smo naučili u/o nastavi na daljinu?
Što smo naučili u/o nastavi na daljinu? // COMMFORUM 2021: The post-pandemic world: A bad picture or a good opportunity? ; Edward Bernays University College, the Institute for Social Research, and the Institute for Tourism
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. - (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1177487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što smo naučili u/o nastavi na daljinu?
(What have we learned in/about distance learning?)
Autori
Matić, Ivana ; Stančić Draženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
COMMFORUM 2021: The post-pandemic world: A bad picture or a good opportunity? ; Edward Bernays University College, the Institute for Social Research, and the Institute for Tourism
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.03.2021. - 20.03.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
nastava na daljinu, novi aspekti nastave, uspjeh u nastavi, aspekti uspjeha, pozitivan i negativan stav učenika o nastavi na daljinu
(distance learning, new aspects of teaching, success in teaching, aspects of success, positive and negative attitude of students about distance learning)
Sažetak
Pandemija koronavirusa značajno je promijenila naše živote, pa tako i obrazovanje. S tradicionalnog oblika naglo se prešlo na nastavu na daljinu (eng. Distance Education) uz trenutno zatvaranje škola i fakulteta, što je vrlo brzo ukazalo na nedostatak domaćih istraživanja te definicije što je, a što nije nastava na daljinu. Prema nekima, riječ je o nastavi koja podrazumijeva (a)sinkrono učenje pri čemu su nastavnici i učenici fizički udaljeni (Pryor, Wilson, Chapman, Bates, 2020) te samostalno i/ili vođeno učenje. Nastava na daljinu nije novost. Najprije dopisničkog, kasnije online tipa, svrha je bila omogućiti pristup kvalitetnom obrazovanju onima, koji je nemaju iz različitih razloga (zaposlenje, život u ruralnim područjima i dr.) (Davis i Roblyer, 2005). Unatoč brojnim prednostima, istraživanja ističu da je učenički neuspjeh češći u usporedbi s onom tradicionalnom (Zucker i Kozma, 2003). Glavni cilj ovog rada je istražiti stav učenika prema nastavi na daljinu, njihov uspjeh te postoje li aspekti nastave na daljinu povezani s učeničkim uspjehom. Za potrebe istraživanja konstruiran je poseban upitnik na temelju intervjua o stavovima i iskustvima u nastavi na daljinu s fokus grupom učenika, a u glavnom istraživanju sudjelovalo je 213 učenika od petog do osmog razreda. Rezultati su pokazali da su učenički stavovi prema nastavi na daljinu pozitivni, da redovito izvršavaju svoje zadatke, međutim isto tako postoje aspekti kojima nisu zadovoljni, primjerice količina zadaće i društvena izoliranost. Također je zaključeno da s duljinom trajanja nastave na daljinu dolazi do smanjenih razina znanja te da postoje aspekti nastave, koji su povezani s uspjehom učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)