Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1177479

Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj razine komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika njemačkoga jezika


Matić, Ivana; Pernjek, Jasminka
Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj razine komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika njemačkoga jezika // Jezik i njegovi učinci : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2018. str. 255-265 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1177479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj razine komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika njemačkoga jezika
(The use of cohesive means as an indicator of the level of communication competence of Croatian German language students)

Autori
Matić, Ivana ; Pernjek, Jasminka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Jezik i njegovi učinci : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija - Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2018, 255-265

ISBN
9789537963866

Skup
30th International Conference od Croatian Applied Linguistics Society ; Language in Research and Teaching

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 04.05.2017. - 06.05.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
kohezivna sredstva, komunikacijska kompetencija, učenici njemačkoga jezika, vještina pisanja
(cohesive means, communication competence, German language students, writing skills)

Sažetak
Komunikacijska kompetencija ne razvija se istom brzinom u svim jezičnim područjima, a na razinu ovladanosti između ostalog utječu način te kontekst ovladavanja jezikom. Na uspješnost u vrlo složenoj jezičnoj vještini pisanja prema istraživanjima utječu vremensko trajanje i intenzitet učenja, ali i faktori poput učenja drugih stranih jezika, izvanškolska iskustva sa stranim jezikom te uporaba medija. Također se pokazalo da je vještina pisanja dobar prediktor ukupnog uspjeha u učenju engleskoga jezika mjerenoga školskom ocjenom. Jedan od pokazatelja razvijenosti komunikacijske kompetencije je kohezija kao jedan od standarda tekstualnosti, odnosno poznavanje i primjena sredstava kojima se rečenice povezuju u strukturirani i smisleni tekst. Nedostatno poznavanje ovih lingvističkih elemenata i njihova neprecizna uporaba mogu prouzročiti nesporazume u komunikaciji na jezičnoj i međukulturnoj razini. Provedena istraživanja ukazuju na to da je frekvencija uporabe kohezivnih sredstava među učenicima stranog jezika manja nego među izvornim govornicima, pa se njihova uporaba može smatrati pokazateljem razvijenosti komunikacijske kompetencije u stranom jeziku. Budući da su istraživanja provedena u Hrvatskoj pokazala da po razvijenosti komunikacijske kompetencije u jezičnim djelatnostima govorenja i pisanja nakon jednakog broja godina učenja jezika učenici njemačkoga jezika zaostaju za učenicima engleskoga jezika, postavlja se pitanje koje su to okolnosti učenja koje uvjetuju tu razliku. Cilj je ovog istraživanja utvrditi ukazuje li uporaba kohezivnih sredstava u pisanom izrazu na razinu razvijenosti komunikacijske kompetencije učenika njemačkog jezika te postoji li korelacija između raspona korištenih kohezivnih sredstava i konteksta učenja jezika. Dobiveni rezultati potvrdili su polazne pretpostavke: nakon 12 godina učenja jezika učenici koriste širi repertoar kohezivnih sredstava, imaju bolje ocjene iz kohezije kod pisanih uradaka, a uporaba kohezivnih sredstava dobar je prediktor kvalitete pisane proizvodnje, a samim time i komunikacijske kompetencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivana Matić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matić, Ivana; Pernjek, Jasminka
Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj razine komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika njemačkoga jezika // Jezik i njegovi učinci : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2018. str. 255-265 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Matić, I. & Pernjek, J. (2018) Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj razine komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika njemačkoga jezika. U: Stolac, D. & Vlastelić, A. (ur.)Jezik i njegovi učinci : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku.
@article{article, author = {Mati\'{c}, Ivana and Pernjek, Jasminka}, year = {2018}, pages = {255-265}, keywords = {kohezivna sredstva, komunikacijska kompetencija, u\v{c}enici njema\v{c}koga jezika, vje\v{s}tina pisanja}, isbn = {9789537963866}, title = {Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj razine komunikacijske kompetencije hrvatskih u\v{c}enika njema\v{c}koga jezika}, keyword = {kohezivna sredstva, komunikacijska kompetencija, u\v{c}enici njema\v{c}koga jezika, vje\v{s}tina pisanja}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mati\'{c}, Ivana and Pernjek, Jasminka}, year = {2018}, pages = {255-265}, keywords = {cohesive means, communication competence, German language students, writing skills}, isbn = {9789537963866}, title = {The use of cohesive means as an indicator of the level of communication competence of Croatian German language students}, keyword = {cohesive means, communication competence, German language students, writing skills}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font