Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1177477

Profil potrošača organske kozmetike


Kos, Magali
Profil potrošača organske kozmetike, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1177477 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profil potrošača organske kozmetike
(Profile of organic cosmetics consumers)

Autori
Kos, Magali

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
28.09

Godina
2021

Stranica
37

Mentor
First Komen, Ivana

Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina

Ključne riječi
organska kozmetika ; ekološka osviještenost ; svijest o zdravlju ; dohodak ; percipirana dostupnost
(organic cosmetics ; environmental awareness ; health awareness ; income ; perceived availability)

Sažetak
U Hrvatskoj se početkom 21.stoljeća počela razvijati potreba za organskom hranom a ubrzo nakon toga i za organskom kozmetikom. Sukladno sve većoj težnji potrošača za što zdravijim i kvalitetnijim životom te mladolikim izgledom, ali i potrebom za ekološkom sigurnošću, tržište organske kozmetike konstanto raste te je praćeno stalnim inovacijama i promjenama. Međutim, usprkos rastućem trendu, dosada je proveden relativno mali broj istraživanja na tržištu potrošača organske kozmetike dok je usporedno s time, tržište konvencionalne kozmetike puno vise istraženo. S obzirom na manjak provedenih istraživanja i literature u području potrošača i tržišta organske kozmetike, temeljni cilj ovog rada je analizirati i istražiti kupovne stavove i profile potrošača organske kozmetike. Ovaj rad potkrijepljen je dosadašnjim istraživanjima te povezuje istraživanja iz područja ekonomije, medicine i psihologije. Na temelju dosadašnjih istraživanja i literature, donesene su pretpostavke kojima su u ovom radu istraženi određeni faktori koji su povezani sa sklonošću kupnje organske kozmetike, te se istraživanjem nastojao odrediti profil potrošača organske kozmetike u Republici Hrvatskoj. Anketnim upitnikom ispitalo se trenutno stanje na tržištu potrošača organskih kozmetičkih proizvoda. Postavljene su četiri hipoteze kojima se ispitao profil i stavovi potrošača. Empirijsko istraživanje provedeno je u digitalnom obliku, anketnim upitnikom kojem su ispitanici pristupili anonimno online putem. Anketnim upitnikom, koji je distribuiran putem društvenoj mreži Facebook, ispitno je 237 ispitanika s područja Republike Hrvatske. Analizom je utvrđeno da su kupci organske kozmetike većinom osobe koje žive zdravijim načinom života i paze na prehranu. Nadalje, zaključeno je da su kupci organske kozmetike ekološki osviještene osobe koje svojim ponašanjem vode računa o zaštiti okoliša, dok su u odnosu na njih ispitanici koji ne kupuju organsku kozmetiku manje ekološki osviješteni, odnosno skloniji zanemarivanju i zagađivanju okoliša. Također, utvrđeno je da su kupci organske kozmetike nezadovoljni njezinom trenutnom ponudom i dostupnošću čime je donesen zaključak da nedovoljna dostupnost proizvoda i ponude utječe na smanjenje kupnje. Završno, potvrđena je hipoteza da su kupci organske kozmetike osobe koje raspolažu s većim dohotkom u odnosu na one koji ne kupuju organsku kozmetiku. Nakon provedenog istraživanja i donesenog zaključka istaknuta je potreba za dodatnim istraživanjima i ispitivanjem potrošača organske kozmetike, ali i potreba za dodatnim edukacijama potrošača u području zdravlja i ekološke osviještenosti kako bi se u budućnosti tržište organske kozmetike moglo što više prilagoditi potrebama i očekivanjima potrošača.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-163 - Važnost kreiranja marke proizvoda baziranih na prirodnim i tradicionalnim resursima (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)

Profili:

Avatar Url Nina Grgurić Čop (mentor)

Avatar Url Ivana First Komen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kos, Magali
Profil potrošača organske kozmetike, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
Kos, M. (2021) 'Profil potrošača organske kozmetike', diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kos, Magali}, year = {2021}, pages = {37}, keywords = {organska kozmetika, ekolo\v{s}ka osvije\v{s}tenost, svijest o zdravlju, dohodak, percipirana dostupnost}, title = {Profil potro\v{s}a\v{c}a organske kozmetike}, keyword = {organska kozmetika, ekolo\v{s}ka osvije\v{s}tenost, svijest o zdravlju, dohodak, percipirana dostupnost}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kos, Magali}, year = {2021}, pages = {37}, keywords = {organic cosmetics, environmental awareness, health awareness, income, perceived availability}, title = {Profile of organic cosmetics consumers}, keyword = {organic cosmetics, environmental awareness, health awareness, income, perceived availability}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font