Pregled bibliografske jedinice broj: 1177477
Profil potrošača organske kozmetike
Profil potrošača organske kozmetike, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1177477 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profil potrošača organske kozmetike
(Profile of organic cosmetics consumers)
Autori
Kos, Magali
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
28.09
Godina
2021
Stranica
37
Mentor
First Komen, Ivana
Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina
Ključne riječi
organska kozmetika ; ekološka osviještenost ; svijest o zdravlju ; dohodak ; percipirana dostupnost
(organic cosmetics ; environmental awareness ; health awareness ; income ; perceived availability)
Sažetak
U Hrvatskoj se početkom 21.stoljeća počela razvijati potreba za organskom hranom a ubrzo nakon toga i za organskom kozmetikom. Sukladno sve većoj težnji potrošača za što zdravijim i kvalitetnijim životom te mladolikim izgledom, ali i potrebom za ekološkom sigurnošću, tržište organske kozmetike konstanto raste te je praćeno stalnim inovacijama i promjenama. Međutim, usprkos rastućem trendu, dosada je proveden relativno mali broj istraživanja na tržištu potrošača organske kozmetike dok je usporedno s time, tržište konvencionalne kozmetike puno vise istraženo. S obzirom na manjak provedenih istraživanja i literature u području potrošača i tržišta organske kozmetike, temeljni cilj ovog rada je analizirati i istražiti kupovne stavove i profile potrošača organske kozmetike. Ovaj rad potkrijepljen je dosadašnjim istraživanjima te povezuje istraživanja iz područja ekonomije, medicine i psihologije. Na temelju dosadašnjih istraživanja i literature, donesene su pretpostavke kojima su u ovom radu istraženi određeni faktori koji su povezani sa sklonošću kupnje organske kozmetike, te se istraživanjem nastojao odrediti profil potrošača organske kozmetike u Republici Hrvatskoj. Anketnim upitnikom ispitalo se trenutno stanje na tržištu potrošača organskih kozmetičkih proizvoda. Postavljene su četiri hipoteze kojima se ispitao profil i stavovi potrošača. Empirijsko istraživanje provedeno je u digitalnom obliku, anketnim upitnikom kojem su ispitanici pristupili anonimno online putem. Anketnim upitnikom, koji je distribuiran putem društvenoj mreži Facebook, ispitno je 237 ispitanika s područja Republike Hrvatske. Analizom je utvrđeno da su kupci organske kozmetike većinom osobe koje žive zdravijim načinom života i paze na prehranu. Nadalje, zaključeno je da su kupci organske kozmetike ekološki osviještene osobe koje svojim ponašanjem vode računa o zaštiti okoliša, dok su u odnosu na njih ispitanici koji ne kupuju organsku kozmetiku manje ekološki osviješteni, odnosno skloniji zanemarivanju i zagađivanju okoliša. Također, utvrđeno je da su kupci organske kozmetike nezadovoljni njezinom trenutnom ponudom i dostupnošću čime je donesen zaključak da nedovoljna dostupnost proizvoda i ponude utječe na smanjenje kupnje. Završno, potvrđena je hipoteza da su kupci organske kozmetike osobe koje raspolažu s većim dohotkom u odnosu na one koji ne kupuju organsku kozmetiku. Nakon provedenog istraživanja i donesenog zaključka istaknuta je potreba za dodatnim istraživanjima i ispitivanjem potrošača organske kozmetike, ali i potreba za dodatnim edukacijama potrošača u području zdravlja i ekološke osviještenosti kako bi se u budućnosti tržište organske kozmetike moglo što više prilagoditi potrebama i očekivanjima potrošača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-163 - Važnost kreiranja marke proizvoda baziranih na prirodnim i tradicionalnim resursima (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)