Pregled bibliografske jedinice broj: 117742
Pred zidom: strah od praznine?
Pred zidom: strah od praznine? // Skulptura na otvorenom / Pejković, Božidar (ur.).
Klanjec: Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, 2003. str. 15-15 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 117742 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pred zidom: strah od praznine?
(In front of the wall: fear of emptiness?)
Autori
Križić Roban, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Skulptura na otvorenom
/ Pejković, Božidar - Klanjec : Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, 2003, 15-15
Skup
Skulptura na otvorenom
Mjesto i datum
Klanjec, Hrvatska, 21.05.2003. - 23.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
site-specific skulptura; kategorija javnog; urbani okoliš; Richard Serra; Christophe Girot; Zid boli
(site-specific sculpture;)
Sažetak
Javna uporaba predmeta i način korištenja prostora smatraju se "beneficijom" kojom je moguće izraziti opće vrijednosti odnosno ispuniti univerzalne potrebe. "Javno" kao kategorija može poslužiti u svrhu određenja "prirodnog ili fundamentalno koherentnog" (termin Rosalyn Deutsche) - poricanjem konflikta, osobitosti, heterogenosti kao i nesigurnosti - kategorija koje sačinjavaju društveni život. U kontekstu skulpture na otvorenom moguće je govoriti o aspektu "iskoristivosti" kao i "pripomoći" u oblikovanju urbanog prostora. No rješenja koja će se pojedinačno obraditi u ovome izlaganju, dovode u središte pozornosti pitanje: što osim javnog i iskoristivog možemo očekivati u fazi intenzivnog "popunjavanja" prostora, njegove masivne transformacije, negacije prostora kao temeljne vrijednosti i opće datosti? Tri su primjera s tri strane svijeta zanimljiva: Tilted Arch Richarda Serrae u New Yorku primjer je koji računa na performativne sklonosti publike koja je naposlijetku presudila o njegovoj sudbini ; skulpturalno-parkovno rješenje Sinkende Mauer Christopha Girota u Parku invalida u Berlinu klasičan je primjer koji uključuje memoriju specifičnog mjesta i vremena ; Zid boli u Zagrebu spontana je instalacija - svojevrsan memorijalni spomenik nastao dugotrajnijom aktivnošću neznanih aktera. U sva tri primjera susrećemo formu zida, simbolički razrađenu u različitim kontekstima. Odnos prema okolnom prostoru, dostupnost, trajnost, neki su od aspekata kojima se nastojimo odrediti unutar parametara spomenute "univerzalne potrebe" i "opće vrijednosti", a da pritom izdvojeni primjeri ne poriču konflikt, zadržavajući osobitost i nesigurnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
0020004
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Sandra Križić Roban
(autor)