Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1177407

Emocije, zadovoljstvo poslom i želja za napuštanjem posla kod učitelja: test recipročnih odnosa


Burić, Irena; Macuka, Ivana; Vidaković, Marina; Penezić, Zvjezdan
Emocije, zadovoljstvo poslom i želja za napuštanjem posla kod učitelja: test recipročnih odnosa // 2. međunarodni znanstveno-stručni skup Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice, Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 157-157 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1177407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocije, zadovoljstvo poslom i želja za napuštanjem posla kod učitelja: test recipročnih odnosa
(Emotions, job satisfaction and desire to leave the profession among teachers: A test of reciprocal relations)

Autori
Burić, Irena ; Macuka, Ivana ; Vidaković, Marina ; Penezić, Zvjezdan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2. međunarodni znanstveno-stručni skup Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice, Knjiga sažetaka / - , 2019, 157-157

Skup
2. međunarodni znanstveno-stručni skup: Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.12.2019. - 14.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
emocije učitelja, zadovoljstvo poslom, želja za napuštanjem profesije, recipročni odnosi
(teacher emotions, job satisfaction, desire to leave the profession, reciprocal relations)

Sažetak
Istraživanja pokazuju kako učitelji i nastavnici doživljavaju širok raspon emocija značajnog intenziteta prilikom poučavanja i interakcije s učenicima. Ove emocije igraju važnu ulogu u objašnjenju različitih aspekata profesionalne dobrobiti učitelja kao što su zadovoljstvo poslom, sagorijevanje na poslu te samo napuštanje učiteljske profesije. Međutim, većina dosadašnjih istraživanja temeljena je na transverzalnim nacrtima koji onemogućuju ispitivanje kauzalnosti odnosa između emocija učitelja i njihove profesionalne dobrobiti. Stoga je cilj ovog istraživanja bio testirati recipročnost odnosa između emocija učitelja (radost, ponos, ljubav, ljutnja, beznađe i iscrpljenost), njihovog zadovoljstva poslom te želje za napuštanjem učiteljske profesije. U istraživanju je sudjelovalo 2022 učitelja i nastavnika (1658 žena) iz 120 hrvatskih i srednjih škola, prosječnog radnog staža 16 godina. Prikupljeni su podaci o emocijama koje učitelji i nastavnici doživljavaju u odnosu prema svojim učenicima, o njihovom zadovoljstvu poslom te želji za napuštanjem profesije u dvije vremenske točke s razmakom od šest mjeseci. Testiranje autoregresijskih i križnih modela, koji su pretpostavljali recipročnu prirodu odnosa između analiziranih konstrukata, pokazalo je da su zadovoljstvo poslom učitelja i želja za napuštanjem učiteljske profesije uistinu recipročno povezani u funkciji vremena – učitelji i nastavnici koji su bili zadovoljniji svojim poslom u prvoj točci mjerenja, izvještavali su o manjoj želji za napuštanjem vlastite profesije šest mjeseci kasnije i obrnuto. Međutim, dok je zadovoljstvo poslom pozitivno predviđalo i pozitivne emocije radosti, ponosa i ljubavi, obrnuti obrazac predikcije nije potvrđen. Naposljetku, negativne emocije ljutnje, beznađa i iscrpljenosti nisu bile povezane s aspektima profesionalne dobrobiti u funkciji vremena. Dobiveni rezultati predstavljaju doprinos u rasvjetljavanju kauzalnih mehanizama koji se nalaze u podlozi često istraživanih odnosa između emocija učitelja i različitih aspekata njihove profesionalne dobrobiti te mogu poslužiti kao temelj za kreiranje smjernica za unaprjeđenje kvalitete rada učitelja kao i njihove psihološke dobrobiti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
UIP-2013-11-5065 - Nastavničke emocije i strategije emocionalne regulacije: osobni i kontekstualni antecedenti i efekti na motivaciju, dobrobit i odnose sa studentima (TEERS-ZD5) (Burić, Irena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marina Vidaković (autor)

Avatar Url Zvjezdan Penezić (autor)

Avatar Url Irena Burić (autor)

Avatar Url Ivana Macuka (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Burić, Irena; Macuka, Ivana; Vidaković, Marina; Penezić, Zvjezdan
Emocije, zadovoljstvo poslom i želja za napuštanjem posla kod učitelja: test recipročnih odnosa // 2. međunarodni znanstveno-stručni skup Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice, Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 157-157 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Burić, I., Macuka, I., Vidaković, M. & Penezić, Z. (2019) Emocije, zadovoljstvo poslom i želja za napuštanjem posla kod učitelja: test recipročnih odnosa. U: 2. međunarodni znanstveno-stručni skup Mozak i um: promicanje dobrobiti pojedinca i zajednice, Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Macuka, Ivana and Vidakovi\'{c}, Marina and Penezi\'{c}, Zvjezdan}, year = {2019}, pages = {157-157}, keywords = {emocije u\v{c}itelja, zadovoljstvo poslom, \v{z}elja za napu\v{s}tanjem profesije, recipro\v{c}ni odnosi}, title = {Emocije, zadovoljstvo poslom i \v{z}elja za napu\v{s}tanjem posla kod u\v{c}itelja: test recipro\v{c}nih odnosa}, keyword = {emocije u\v{c}itelja, zadovoljstvo poslom, \v{z}elja za napu\v{s}tanjem profesije, recipro\v{c}ni odnosi}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Macuka, Ivana and Vidakovi\'{c}, Marina and Penezi\'{c}, Zvjezdan}, year = {2019}, pages = {157-157}, keywords = {teacher emotions, job satisfaction, desire to leave the profession, reciprocal relations}, title = {Emotions, job satisfaction and desire to leave the profession among teachers: A test of reciprocal relations}, keyword = {teacher emotions, job satisfaction, desire to leave the profession, reciprocal relations}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font