Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1177342

Uloga izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture na promicanje razine medijske pismenosti učenika


Dubovečak, Ivana; Opić, Siniša
Uloga izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture na promicanje razine medijske pismenosti učenika // School and teacher education 2030 / Linhofer, Susanne ; Holz, Oliver ; Grabner, Marlene ; Kuhnis, Jurgen (ur.).
Graz: LIT Verlag, 2021. str. 91-103


CROSBI ID: 1177342 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture na promicanje razine medijske pismenosti učenika
(The role of extracurricular activities in media culture in promoting level of media literacy in students)

Autori
Dubovečak, Ivana ; Opić, Siniša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
School and teacher education 2030

Urednik/ci
Linhofer, Susanne ; Holz, Oliver ; Grabner, Marlene ; Kuhnis, Jurgen

Izdavač
LIT Verlag

Grad
Graz

Godina
2021

Raspon stranica
91-103

ISBN
978-3-643-91477-4

Ključne riječi
medijska pismenost, izvannastavne aktivnosti, pristup mediju, medijsko obrazovanje, mogućnost proizvodnje novih medijskih sadržaja, mogućnost analize i kritičkog vrednovanja
(media literacy, extracurricular activities, access to media, media education, ability to produce new media content, ability to analyze and critically evaluate)

Sažetak
Cilj ovog rada je dobiti uvid u ulogu izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture u promicanju medijske pismenosti. Uzorak čini 150 učenika 4 osnovne škole na području Velike Gorice. Za potrebe ovog istraživanja konstruiran je upitnik medijske pismenosti koji se sastoji od 4 područja: pristup mediju, medijsko obrazovanje, mogućnost proizvodnje novih medijskih sadržaja i mogućnost analize i kritičkog vrednovanja. Osim uvida u razine medijske pismenosti svake subskale odbačena je hipoteza o niskoj razini medijske pismenosti. Naime, od ukupno 4 područja medijske pismenosti samo je na jednoj potvrđena niska razina. Zapravo područja Pristup mediju i medijsko obrazovanje procijenjeni su statistički značajno na višoj razni (One sample t test , bootstrapped model). Rezultati linearne regresijske analize (u SEMU-u) pokazuju da sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima iz medijske kulture najviše doprinosi povećanju razine Proizvodnje novih medijskih sadržaja (β=-0, 40 ; t=-3, 534: p=0, 001), zatim Analizi i kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja (β=-0, 38 ; t=-2, 517 ; p=0, 013) te ponajmanje Medijskom obrazovanju (β=-0, 19 ; t=-1, 958 ; p=0, 05. Dakle, sukladno dobivenim rezultatima sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima iz medijske pismenosti djelomično doprinosi višoj razini medijske pismenosti.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Siniša Opić (autor)

Avatar Url Ivana Dubovečak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dubovečak, Ivana; Opić, Siniša
Uloga izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture na promicanje razine medijske pismenosti učenika // School and teacher education 2030 / Linhofer, Susanne ; Holz, Oliver ; Grabner, Marlene ; Kuhnis, Jurgen (ur.).
Graz: LIT Verlag, 2021. str. 91-103
Dubovečak, I. & Opić, S. (2021) Uloga izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture na promicanje razine medijske pismenosti učenika. U: Linhofer, S., Holz, O., Grabner, M. & Kuhnis, J. (ur.) School and teacher education 2030. Graz, LIT Verlag, str. 91-103.
@inbook{inbook, author = {Dubove\v{c}ak, Ivana and Opi\'{c}, Sini\v{s}a}, year = {2021}, pages = {91-103}, keywords = {medijska pismenost, izvannastavne aktivnosti, pristup mediju, medijsko obrazovanje, mogu\'{c}nost proizvodnje novih medijskih sadr\v{z}aja, mogu\'{c}nost analize i kriti\v{c}kog vrednovanja}, isbn = {978-3-643-91477-4}, title = {Uloga izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture na promicanje razine medijske pismenosti u\v{c}enika}, keyword = {medijska pismenost, izvannastavne aktivnosti, pristup mediju, medijsko obrazovanje, mogu\'{c}nost proizvodnje novih medijskih sadr\v{z}aja, mogu\'{c}nost analize i kriti\v{c}kog vrednovanja}, publisher = {LIT Verlag}, publisherplace = {Graz} }
@inbook{inbook, author = {Dubove\v{c}ak, Ivana and Opi\'{c}, Sini\v{s}a}, year = {2021}, pages = {91-103}, keywords = {media literacy, extracurricular activities, access to media, media education, ability to produce new media content, ability to analyze and critically evaluate}, isbn = {978-3-643-91477-4}, title = {The role of extracurricular activities in media culture in promoting level of media literacy in students}, keyword = {media literacy, extracurricular activities, access to media, media education, ability to produce new media content, ability to analyze and critically evaluate}, publisher = {LIT Verlag}, publisherplace = {Graz} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font