Pregled bibliografske jedinice broj: 1177342
Uloga izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture na promicanje razine medijske pismenosti učenika
Uloga izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture na promicanje razine medijske pismenosti učenika // School and teacher education 2030 / Linhofer, Susanne ; Holz, Oliver ; Grabner, Marlene ; Kuhnis, Jurgen (ur.).
Graz: LIT Verlag, 2021. str. 91-103
CROSBI ID: 1177342 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture
na promicanje razine medijske pismenosti učenika
(The role of extracurricular activities in media
culture in promoting level of media literacy in
students)
Autori
Dubovečak, Ivana ; Opić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
School and teacher education 2030
Urednik/ci
Linhofer, Susanne ; Holz, Oliver ; Grabner, Marlene ; Kuhnis, Jurgen
Izdavač
LIT Verlag
Grad
Graz
Godina
2021
Raspon stranica
91-103
ISBN
978-3-643-91477-4
Ključne riječi
medijska pismenost, izvannastavne aktivnosti, pristup mediju, medijsko obrazovanje, mogućnost proizvodnje novih medijskih sadržaja, mogućnost analize i kritičkog vrednovanja
(media literacy, extracurricular activities, access to media, media education, ability to produce new media content, ability to analyze and critically evaluate)
Sažetak
Cilj ovog rada je dobiti uvid u ulogu izvannastavnih aktivnosti iz medijske kulture u promicanju medijske pismenosti. Uzorak čini 150 učenika 4 osnovne škole na području Velike Gorice. Za potrebe ovog istraživanja konstruiran je upitnik medijske pismenosti koji se sastoji od 4 područja: pristup mediju, medijsko obrazovanje, mogućnost proizvodnje novih medijskih sadržaja i mogućnost analize i kritičkog vrednovanja. Osim uvida u razine medijske pismenosti svake subskale odbačena je hipoteza o niskoj razini medijske pismenosti. Naime, od ukupno 4 područja medijske pismenosti samo je na jednoj potvrđena niska razina. Zapravo područja Pristup mediju i medijsko obrazovanje procijenjeni su statistički značajno na višoj razni (One sample t test , bootstrapped model). Rezultati linearne regresijske analize (u SEMU-u) pokazuju da sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima iz medijske kulture najviše doprinosi povećanju razine Proizvodnje novih medijskih sadržaja (β=-0, 40 ; t=-3, 534: p=0, 001), zatim Analizi i kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja (β=-0, 38 ; t=-2, 517 ; p=0, 013) te ponajmanje Medijskom obrazovanju (β=-0, 19 ; t=-1, 958 ; p=0, 05. Dakle, sukladno dobivenim rezultatima sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima iz medijske pismenosti djelomično doprinosi višoj razini medijske pismenosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb