Pregled bibliografske jedinice broj: 1176928
Mjerenje širine i dubine akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole
Mjerenje širine i dubine akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 4; 1043-1085 doi:10.15516/cje.v23i4.4145 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1176928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje širine i dubine akademskog vokabulara
učenika viših razreda osnovne škole
(Measuring Academic Vocabulary Breadth and Depth in
Upper-Elementary School Students)
Autori
Gnjidić, Vedrana ; Keresteš, Gordana ; Peti-Stantić, Anita
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23
(2021), 4;
1043-1085
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kolokacije ; opći akademski vokabular ; sinonimi
(collocations ; general academic vocabulary ; synonymy)
Sažetak
U ovom se radu analizira novorazvijena mjera procjene poznavanja općeg akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole u Hrvatskoj. Njome se procjenjuje poznavanje sinonima (kao mjera širine vokabulara) i ograničenja kolokacijske upotrebe (kao mjera dubine vokabulara) unutar općeg akademskog registra. U istraživanju su sudjelovali učenici petog, šestog i sedmog razreda osnovne škole (N = 152, 69, 7% djevojčica). Osim mjere općeg akademskog vokabulara, učenici su ispunili i Mill Hill ljestvice rječnika, standardiziranu mjeru općeg vokabulara. Rezultati pokazuju da je novi instrument za mjerenje poznavanja općeg akademskog vokabulara pouzdan i valjan—ima dobru unutarnju konzistentnost, osjetljiv je na očekivane dobne i spolne razlike u dubini i širini vokabulara te visoko korelira s rezultatima dobivenim na Mill Hill ljestvicama rječnika. Ova bi nova mjera mogla popuniti prazninu u istraživanju akademskog vokabulara jer nekoliko trenutno dostupnih mjera procjene vokabulara na hrvatskom jeziku ne testira specifično taj segment, te bi se mogla koristiti za evaluaciju različitih intervencija usmjerenih na razvoj akademskog vokabulara u školama.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2016-06-1210 - Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture (MEGAHR/MEGACRO) (Peti-Stantić, Anita, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
doi hrcak.srce.hrPoveznice na istraživačke podatke:
figshare.comCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus