Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1176928

Mjerenje širine i dubine akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole


Gnjidić, Vedrana; Keresteš, Gordana; Peti-Stantić, Anita
Mjerenje širine i dubine akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 4; 1043-1085 doi:10.15516/cje.v23i4.4145 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1176928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mjerenje širine i dubine akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole
(Measuring Academic Vocabulary Breadth and Depth in Upper-Elementary School Students)

Autori
Gnjidić, Vedrana ; Keresteš, Gordana ; Peti-Stantić, Anita

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23 (2021), 4; 1043-1085

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kolokacije ; opći akademski vokabular ; sinonimi
(collocations ; general academic vocabulary ; synonymy)

Sažetak
U ovom se radu analizira novorazvijena mjera procjene poznavanja općeg akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole u Hrvatskoj. Njome se procjenjuje poznavanje sinonima (kao mjera širine vokabulara) i ograničenja kolokacijske upotrebe (kao mjera dubine vokabulara) unutar općeg akademskog registra. U istraživanju su sudjelovali učenici petog, šestog i sedmog razreda osnovne škole (N = 152, 69, 7% djevojčica). Osim mjere općeg akademskog vokabulara, učenici su ispunili i Mill Hill ljestvice rječnika, standardiziranu mjeru općeg vokabulara. Rezultati pokazuju da je novi instrument za mjerenje poznavanja općeg akademskog vokabulara pouzdan i valjan—ima dobru unutarnju konzistentnost, osjetljiv je na očekivane dobne i spolne razlike u dubini i širini vokabulara te visoko korelira s rezultatima dobivenim na Mill Hill ljestvicama rječnika. Ova bi nova mjera mogla popuniti prazninu u istraživanju akademskog vokabulara jer nekoliko trenutno dostupnih mjera procjene vokabulara na hrvatskom jeziku ne testira specifično taj segment, te bi se mogla koristiti za evaluaciju različitih intervencija usmjerenih na razvoj akademskog vokabulara u školama.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2016-06-1210 - Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture (MEGAHR/MEGACRO) (Peti-Stantić, Anita, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Poveznice na istraživačke podatke:

figshare.com

Citiraj ovu publikaciju:

Gnjidić, Vedrana; Keresteš, Gordana; Peti-Stantić, Anita
Mjerenje širine i dubine akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 4; 1043-1085 doi:10.15516/cje.v23i4.4145 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Gnjidić, V., Keresteš, G. & Peti-Stantić, A. (2021) Mjerenje širine i dubine akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (4), 1043-1085 doi:10.15516/cje.v23i4.4145.
@article{article, author = {Gnjidi\'{c}, Vedrana and Kereste\v{s}, Gordana and Peti-Stanti\'{c}, Anita}, year = {2021}, pages = {1043-1085}, DOI = {10.15516/cje.v23i4.4145}, keywords = {kolokacije, op\'{c}i akademski vokabular, sinonimi}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v23i4.4145}, volume = {23}, number = {4}, issn = {1848-5189}, title = {Mjerenje \v{s}irine i dubine akademskog vokabulara u\v{c}enika vi\v{s}ih razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {kolokacije, op\'{c}i akademski vokabular, sinonimi} }
@article{article, author = {Gnjidi\'{c}, Vedrana and Kereste\v{s}, Gordana and Peti-Stanti\'{c}, Anita}, year = {2021}, pages = {1043-1085}, DOI = {10.15516/cje.v23i4.4145}, keywords = {collocations, general academic vocabulary, synonymy}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v23i4.4145}, volume = {23}, number = {4}, issn = {1848-5189}, title = {Measuring Academic Vocabulary Breadth and Depth in Upper-Elementary School Students}, keyword = {collocations, general academic vocabulary, synonymy} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font