Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1176926

Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje


Dugalić, Vladimir; Begić, Martina s. Ana
Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje // Perspektive katoličkih učilišta i obrazovanja općenito
Đakovo, Hrvatska, 2020. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1176926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje
(Nije poznat)

Autori
Dugalić, Vladimir ; Begić, Martina s. Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Perspektive katoličkih učilišta i obrazovanja općenito

Mjesto i datum
Đakovo, Hrvatska, 24.11.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog, odgoj, katoličke ustanove, solidarni humanizam, obitelj, nastavnici, socijalni nauk Crkve, spolni odgoj
(transdisciplinarity, interdisciplinarity, dialogue, education, Catholic institutions, solidarity humanism, family, teachers, social doctrine of the Church, sex education)

Sažetak
Papa Franjo je u nekoliko prigoda naglasio da je danas pred katoličkim odgojnim i obrazovnim ustanovama velik kulturni, duhovni i odgojni izazov. Novi naglasci su osobito izneseni u dva dokumenta: apostolskoj konstituciji o crkvenim sveučilištima i fakultetima Veritatis gaudium pape Franje te u dokumentu Odgajati za solidarni humanizam Kongregacije za katolički odgoj. Polazeći od ovih dokumenata, rad smo podijelili na dva dijela. U prvom se pojašnjavaju temeljne smjernice odgoja i obrazovanja u katoličkim ustanovama, a očituju se u transdisciplinarnosti, interdisciplinarnosti i dijalogu. Transdisciplinarnost se odnosi na stjecanje sposobnosti prakticiranja jednog oblika spoznaje i tumačenja stvarnosti u svjetlu „misli Kristove“. Potrebno je dati jedinstvo sadržaja, motrišta i cilja znanju polazeći od Božje riječi koja se utjelovila. Kršćanski odgoj stoga počiva na jedincatosti znanja, priopćavanju svetosti, stjecanju životnih navika i uzajamnosti ljubavi. Tek u svjetlu jasnog identiteta možemo ući u interdisciplinarni dijalog s drugima, pridonoseći izgradnji solidarnog humanizma. U drugom dijelu rada pojašnjava se značenje odgoja za solidarni humanizam te se ističe osobita važnost poštivanja dostojanstva ljudske osobe koja mora biti u središtu odgojnog procesa kao i važnost obiteljskog odgoja te svjedočanstvo kršćanskog života odgojitelja i nastavnika. Danas je žurna potreba humanizirati obrazovanje, odnosno, učiniti ga procesom u kojem svaka osoba može razvijati vlastita duboko ukorijenjena stajališta i poziv te na taj način pridonijeti promicanju općeg dobra zajednice. Osoba mora biti u središtu svekolikog odgoja i obrazovanja, ne gubeći pri tome iz vida cjelokupni kontekst osobnih, moralnih i društvenih sklonosti sudionika obrazovnog procesa. Kao posebno važno područje odgoja nameće se odgoj u duhu socijalnog nauka Crkve kao i spolni odgoj djece i mladih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Teologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb,
Katolički bogoslovni fakultet, Đakovo

Profili:

Avatar Url Martina Begić (autor)

Avatar Url Vladimir Dugalić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dugalić, Vladimir; Begić, Martina s. Ana
Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje // Perspektive katoličkih učilišta i obrazovanja općenito
Đakovo, Hrvatska, 2020. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
Dugalić, V. & Begić, M. (2020) Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje. U: Perspektive katoličkih učilišta i obrazovanja općenito.
@article{article, author = {Dugali\'{c}, Vladimir and Begi\'{c}, Martina s. Ana}, year = {2020}, keywords = {transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog, odgoj, katoli\v{c}ke ustanove, solidarni humanizam, obitelj, nastavnici, socijalni nauk Crkve, spolni odgoj}, title = {Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoli\v{c}kim ustanovama, s osobitim osvrtom na teolo\v{s}ke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje}, keyword = {transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog, odgoj, katoli\v{c}ke ustanove, solidarni humanizam, obitelj, nastavnici, socijalni nauk Crkve, spolni odgoj}, publisherplace = {\DJakovo, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dugali\'{c}, Vladimir and Begi\'{c}, Martina s. Ana}, year = {2020}, keywords = {transdisciplinarity, interdisciplinarity, dialogue, education, Catholic institutions, solidarity humanism, family, teachers, social doctrine of the Church, sex education}, title = {nije poznat}, keyword = {transdisciplinarity, interdisciplinarity, dialogue, education, Catholic institutions, solidarity humanism, family, teachers, social doctrine of the Church, sex education}, publisherplace = {\DJakovo, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font