Pregled bibliografske jedinice broj: 1176926
Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje
Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje // Perspektive katoličkih učilišta i obrazovanja općenito
Đakovo, Hrvatska, 2020. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1176926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost,
dijalog.
Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim
ustanovama,
s osobitim osvrtom na teološke fakultete,
u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis
gaudium pape Franje
(Nije poznat)
Autori
Dugalić, Vladimir ; Begić, Martina s. Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Perspektive katoličkih učilišta i obrazovanja općenito
Mjesto i datum
Đakovo, Hrvatska, 24.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog, odgoj, katoličke ustanove, solidarni humanizam, obitelj, nastavnici, socijalni nauk Crkve, spolni odgoj
(transdisciplinarity, interdisciplinarity, dialogue, education, Catholic institutions, solidarity humanism, family, teachers, social doctrine of the Church, sex education)
Sažetak
Papa Franjo je u nekoliko prigoda naglasio da je danas pred katoličkim odgojnim i obrazovnim ustanovama velik kulturni, duhovni i odgojni izazov. Novi naglasci su osobito izneseni u dva dokumenta: apostolskoj konstituciji o crkvenim sveučilištima i fakultetima Veritatis gaudium pape Franje te u dokumentu Odgajati za solidarni humanizam Kongregacije za katolički odgoj. Polazeći od ovih dokumenata, rad smo podijelili na dva dijela. U prvom se pojašnjavaju temeljne smjernice odgoja i obrazovanja u katoličkim ustanovama, a očituju se u transdisciplinarnosti, interdisciplinarnosti i dijalogu. Transdisciplinarnost se odnosi na stjecanje sposobnosti prakticiranja jednog oblika spoznaje i tumačenja stvarnosti u svjetlu „misli Kristove“. Potrebno je dati jedinstvo sadržaja, motrišta i cilja znanju polazeći od Božje riječi koja se utjelovila. Kršćanski odgoj stoga počiva na jedincatosti znanja, priopćavanju svetosti, stjecanju životnih navika i uzajamnosti ljubavi. Tek u svjetlu jasnog identiteta možemo ući u interdisciplinarni dijalog s drugima, pridonoseći izgradnji solidarnog humanizma. U drugom dijelu rada pojašnjava se značenje odgoja za solidarni humanizam te se ističe osobita važnost poštivanja dostojanstva ljudske osobe koja mora biti u središtu odgojnog procesa kao i važnost obiteljskog odgoja te svjedočanstvo kršćanskog života odgojitelja i nastavnika. Danas je žurna potreba humanizirati obrazovanje, odnosno, učiniti ga procesom u kojem svaka osoba može razvijati vlastita duboko ukorijenjena stajališta i poziv te na taj način pridonijeti promicanju općeg dobra zajednice. Osoba mora biti u središtu svekolikog odgoja i obrazovanja, ne gubeći pri tome iz vida cjelokupni kontekst osobnih, moralnih i društvenih sklonosti sudionika obrazovnog procesa. Kao posebno važno područje odgoja nameće se odgoj u duhu socijalnog nauka Crkve kao i spolni odgoj djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb,
Katolički bogoslovni fakultet, Đakovo