Pregled bibliografske jedinice broj: 1176731
Psihološki kapital, smislenost posla, zadovoljstvo poslom i dobrobit kod nastavnika u privatnim i državnim školama
Psihološki kapital, smislenost posla, zadovoljstvo poslom i dobrobit kod nastavnika u privatnim i državnim školama // Život i škola, 65 (2019), 1-2; 15-29 doi:10.32903/zs.65.1-2.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1176731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihološki kapital, smislenost posla, zadovoljstvo
poslom i dobrobit kod nastavnika u privatnim i
državnim školama
(Psychological Capital, Meaningfulness of Work, Job
Satisfaction and Well-Being of Teachers in Private
and Public Schools)
Autori
Smrtić, Natalija ; Rijavec, Majda
Izvornik
Život i škola (1849-0972) 65
(2019), 1-2;
15-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dobrobit, nastavnici u državnim i privatnim školama, smislenost posla, psihološki kapital, zadovoljstvo poslom
(job satisfaction, psychological capital, teachers in public and private schools, well-being, work meaningfulness)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u zadovoljstvu poslom, smislenosti posla, psihološkom kapitalu i dobrobiti kod nastavnika u privatnim i državnim školama. Nadalje, cilj je bio ispitati u kojoj mjeri zadovoljstvo poslom, smislenost posla i psihološki kapital doprinose dobrobiti zaposlenika u privatnim i državnim školama.Sudjelovalo je 152 nastavnika iz državnih te 100 nastavnika iz privatnih škola u Zagrebu. Kao mjerni instrumenti korišteni su skala smislenosti posla, upitnik psihološkog kapitala, skala zadovoljstva životom i skala psihološkog procvata. Globalno zadovoljstvo poslom mjereno je jednom česticom. Rezultati su pokazali da nema razlike između nastavnika u državnim i privatnim škola ni u jednoj ispitivanoj varijabli. Zadovoljstvo poslom pokazalo se kao značajan prediktor životnog zadovoljstva, dok se smislenost posla pokazala kao značajan prediktor psihološkog procvata. Psihološki kapital pozitivno doprinosi i zadovoljstvu životom i psihološkom procvatu. Rezultati istraživanja daju teorijski doprinos razumijevanju faktora dobrobiti nastavnika u državnim i privatnim školama, a mogu doprinijeti i osmišljavanju intervencija za stvaranje pozitivnog okruženja koje tu dobrobit poboljšava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)