Pregled bibliografske jedinice broj: 1176554
Dramaturgije glazbe – Indoš i hrvatski glazbenici devedesetih
Dramaturgije glazbe – Indoš i hrvatski glazbenici devedesetih // 31. Krležini dani u Osijeku 2021. – Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio / Petranović, Martina (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2022. str. 324-341 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1176554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramaturgije glazbe – Indoš i hrvatski glazbenici
devedesetih
(Dramaturgies of music – Indoš and Croatian musicians
of the nineties)
Autori
Žugić Borić, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
31. Krležini dani u Osijeku 2021. – Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio
/ Petranović, Martina - Zagreb : Osijek : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2022, 324-341
Skup
Krležini dani u Osijeku 2021.: devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.12.2021. - 10.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Krležini dani u Osijeku ; hrvatska drama ; hrvatsko kazalište ; oblikovanje zvuka ; dramaturgija ; Damir Bartol Indoš ; Kuća ekstremnog muzičkog kazališta
(Krleža's Days in Osijek ; Croatian drama ; Croatian theater ; sound design ; dramaturgy ; Damir Bartol Indoš ; House of Extreme Music Theater)
Sažetak
Kuća ekstremnoga muzičkog kazališta – Kugla Damira Bartola Indoša i Tanje Vrvilo svoju performativnu koncepciju poglavito gradi na manipulaciji zvučnim objektima / instalacijama / skulpturama – jednoj od šest kategorija pristupa izvedbenom markiranju, kako ih definira teoretičarka umjetnosti performansa Suzana Marjanić (2017). U daljnjoj obradi i interpretaciji toga, kako ga sam Indoš naziva, „duhovnoga recikliranoga smeća“ Kugla je 90-ih godina surađivala s trojicom hrvatskih glazbenika, aktivnih u nekoliko novovalnih, eksperimentalnih i impro sastava (Haustor, Cul-de- Sac itd.). Radi se o trubaču Igoru Pavlici, saksofonistu i klavijaturistu Damiru Prici (Capriju Kafki) i skladatelju, kantautoru i basistu Srđanu Sacheru. Prvi dio metodološke strategije ovog rada temelji se na elaboriranu prikupljanju etnografskih podataka u formi polustrukturiranog intervjua s navedenim glazbenicima, a drugi se dio oblikovao kao teorijski poduprta interpretacija navoda glazbenika te izvornoga arhivskog gradiva, kojoj je cilj rasvijetliti ulogu glazbe i zvučnih objekata kao dramaturških elemenata Kuglinih predstava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Anamarija Žugić Borić
(autor)