Pregled bibliografske jedinice broj: 1176481
Koliko nam filantropija i zakladništvo mogu pomoći u krizi?
Koliko nam filantropija i zakladništvo mogu pomoći u krizi?, 2020. (popularni rad).
CROSBI ID: 1176481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koliko nam filantropija i zakladništvo mogu pomoći u
krizi?
(How much can philanthropy and foundations help us in
a crisis?)
Autori
Bežovan, Gojko
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2020
Ključne riječi
filantropija ; zakladništvo ; kriza ; civilno društvo
(philanthropy ; foundation ; crisis ; civil society)
Sažetak
U nezapamćenoj globalnoj krizi uvjetovanoj pandemijom bolesti COVID-a brojni građani, tvrtke i zaklade doniranjima za medicinsku opremu, za istraživanja lijeka te pomažući ugroženim skupinama građana ukazuju na potencijale filantropskih aktivnosti.[1] Pod filantropijom podrazumijevamo privatna davanja u općekorisne svrhe, a zaklade se drže institucionalnim okvirom filantropije. Zaklade doživljavaju izvjesnu renesansu u zapadnim zemljama te su prepoznatljive kao nezaobilazni dionici u mnogim područjima razvoja. Hrvatska ima potencijale za snažniji razvoj filantropije i zakladništva, a ove teme nisu dolazile na dnevni red javnih rasprava, osim u slučajevima nekih skandala. Zasigurno, dobro obrazovan naš građanin ne zna što su zaklade, a mnogi prema njima imaju nepovjerenje. Ugroza pandemijom i razorni potres u Zagrebu i okolici potaknuli su mnoge na solidarnost i darivanja u općekorisne svrhe. U obnovi Zagreba, posebno akademskih institucija, mogla bi se prikupiti znatna sredstva iz domaćih i inozemnih filantropskih izvora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Socijalne djelatnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)