Pregled bibliografske jedinice broj: 1176414
O hrvatskoj etnotradicijskoj kulturi u izobrazbi
O hrvatskoj etnotradicijskoj kulturi u izobrazbi // Potisnuta povijest: zaboravljene teme hrvatske prošlosti (knjižica sažetaka) / Znanstveni skup Potisnuta povijest, 20. i 21. siječnja 2021., web konferencija / Ravančić, Gordan (ur.).
Zagreb: Hrvatski institut za povijest, 2021. str. 56-61 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1176414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O hrvatskoj etnotradicijskoj kulturi u izobrazbi
(About Croatian Ethno-traditional Culture In
Education)
Autori
Bajuk, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Potisnuta povijest: zaboravljene teme hrvatske prošlosti (knjižica sažetaka) / Znanstveni skup Potisnuta povijest, 20. i 21. siječnja 2021., web konferencija
/ Ravančić, Gordan - Zagreb : Hrvatski institut za povijest, 2021, 56-61
ISBN
978-953-8335-105
Skup
Znanstveni skup Potisnuta povijest: zaboravljene teme hrvatske prošlosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.01.2021. - 21.01.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
hrvatska tradicijska kultura ; izobrazba
(Croatian traditional culture ; education)
Sažetak
Tek formalno poučavanje o glazbi u školi je nedostatno. Tradicijske pjesme najčešće se kompiliraju iz prethodnih udžbenika i prepisuju bez provjere. Zbog crkvenog zatiranja noviji hrvatski znanstveno-mitološki doprinosi u izobrazbi su slabo zastupljeni, pa su javnosti dostupniji nekritički pristupi. Studijski sadržaji o hrvatskoj usmenoj književnosti uglavnom se ne povezuju s hrvatskom tradicijskom glazbom. Osnovni nesporazum između "nove" i "stare" etnologije temelji se na različitom razumijevanju povijesti i povijesnosti te različitom razumijevanju etnološke znanosti. Sve ugroženije kulturno nasljeđe vapi za suvremenom znanstveno-stručnom interpretacijom i reorganizacijom društvene ekonomije. Iako poželjno za turističko brendiranje, pod okriljem kulturnoantropološke paradigme često se radi "političke korektnosti" predodžbe o Hrvatskoj zanemaruju. Ispražnjene sastavnice osobnog identiteta nadomještaju se novima, podložnima manipuliranju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Etnologija i antropologija, Glazbena umjetnost, Kroatologija
Napomena
Rad je ostvaren u sklopu IEF-ova internog projekta
Nematerijalna kultura i digitalna humanistika.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Lidija Bajuk
(autor)