Pregled bibliografske jedinice broj: 1176174
Hrvatske uglazbljene malešnice u radu s djecom predškolske dobi
Hrvatske uglazbljene malešnice u radu s djecom predškolske dobi, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za predškolski odgoj, Split
CROSBI ID: 1176174 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatske uglazbljene malešnice u radu s djecom
predškolske dobi
(Croatian malešnica set to music in work with
preschool children)
Autori
Jaman, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet / Odsjek za predškolski odgoj
Mjesto
Split
Datum
13.09
Godina
2021
Stranica
50
Mentor
Vidović Schreiber, Tea-Tereza
Ključne riječi
djeca predškolske dobi ; malešnice ; dječje pučke pjesme ; glazbene aktivnosti ; metodički pristup
(preschool children ; nursery rhymes ; children folk songs ; musical acitivites ; metodological procedures)
Sažetak
Hrvatske malešnice ili dječje pjesme pučkog podrijetla su prvi tekstovi s kojima se dijete susreće. Malešnice su nastale uvažavajući djetetove potrebe i njegov osjećajni svijet. One upućuju na igru i prate svaki trenutak djetetova života. Malešnice imaju veliku ulogu u stvaranju djetetove mašte i upoznavanju djeteta sa svijetom koji ga okružuje. One djetetu prenose znanje i uklanjaju strahove. Imale su veliku ulogu u stvaranju hrvatske dječje umjetničke poezije. Iako u Hrvatskoj nisu zastupljene u mjeri kojoj bi trebale biti, one su utkane u odgojno-obrazovnu praksu i živote odraslih, a samim time i živote djece koji su često i u ulozi recipijenata i izvođača istih. Velik broj malešnica je uglazbljen i svakodnevno se pjeva u vrtićima. Tako je djecu s malešnicama moguće upoznati kroz različite glazbene aktivnosti. Glazbene aktivnosti u dječjem vrtiću omogućuju djetetov cjelovit razvoj. Uloga odgojitelja je da putem raznih kreativnih metodičkih (interdisciplinarnih) pristupa djeci približe glazbu, ali i književnost i postignu da djeca uživaju u glazbi što duže. Ne postoji bolji način za upoznavanje djece s glazbom i njihovom kulturom od uglazbljene hrvatske malešnice. Tako djeca istovremeno upoznaju kulturu i tradiciju hrvatske ali i blagodati glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Splitu
Profili:
Tea-Tereza Vidović Schreiber
(mentor)