Pregled bibliografske jedinice broj: 1176147
Prstolutke u radu s djecom predškolske dobi
Prstolutke u radu s djecom predškolske dobi, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1176147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prstolutke u radu s djecom predškolske dobi
(Finger puppets in the work with preschool children)
Autori
Čukušić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
13.07
Godina
2021
Stranica
33
Mentor
Vidović Schreiber, Tea-Tereza
Ključne riječi
lutka ; prstolutka ; predškolska dob ; dijete
(puppet ; finger puppet ; preschool age ; child)
Sažetak
U početku su lutke bile namijenjene odrasloj publici, kasnije su izrađivane za djecu, što se zadržalo sve do danas. Lutka se pokazala kao iznimno koristan medij u djetetovu razvoju te je danas gotovo nemoguće pronaći predškolsku ustanovu koja nema lutku. Ona može biti kupljena ili ju djeca mogu sama izraditi. Neke od primjerenih vrsta lutaka za izradu s djecom predškolske dobi jesu javajke, marionete, prstolutke, lutke sjene, ginjol te zijevalice. Lutka djetetu pomaže u njegovu cjelovitu razvoju, prilikom izrade te kasnije tijekom korištenja. Pruža mu osjećaj sigurnosti, ona mu je poput prijatelja koji je uvijek prisutan te mu se može povjeriti bez straha da će ga osuditi. Prstolutke su vrste lutaka koje su vrlo jednostavne za izradu s djecom predškolske dobi te ih je moguće izraditi u vrlo kratkom vremenskom periodu. Omogućuju djeci jezično- govorni razvoj, potom razvoj socijalnih i emocionalnih kompetencija, razvoj pozitivne slike o sebi, razvoj samostalnosti i slično. Postoje brojne igre prstima koje mogu predstavljati uvod u izradu ili korištenje prstolutaka. Isto tako, neke je moguće primijeniti tijekom animacije prstolutkama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Tea-Tereza Vidović Schreiber
(mentor)