Pregled bibliografske jedinice broj: 1176131
Velike ili gigantske lutke
Velike ili gigantske lutke, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Odsjek za predškolski odgoj, Split
CROSBI ID: 1176131 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Velike ili gigantske lutke
(Big or Gigant Puppets)
Autori
Sekul, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za predškolski odgoj
Mjesto
Split
Datum
13.07
Godina
2021
Stranica
32
Mentor
Vidović Schreiber, Tea-Tereza
Ključne riječi
lutkarstvo ; sceneska lutka ; velike ili gigantske lutke ; dijete
(puppetry ; stage puppet ; big or gigant puppets ; child)
Sažetak
Lutkarstvo je scenska umjetnost koja obuhvaća likovnu, glazbenu i dramsku umjetnost, a lutka ima ulogu posrednika između glumca i publike. Kroz povijest lutka, lutkarstvo i lutkarsko kazalište, temama je bilo namijenjeno odrasloj publici, a danas je namijenjeno svima, od najmlađe, do najstarije dobi. Iako lutka ima najvažniju ulogu, njen neizostavan dio čini animator-lutkar, bez kojeg lutka nema svoj smisao, bez koje ne bi oživjela i prenijela određenu poruku. Animator lutki, na nesebičan način, udahnjuje život davanjem svog glasa i pokreta. Lutke se dijele na marionete i ručne lutke. Drugu vrstu lutaka predstavljaju ginjol lutke koje su jedne od najjednostavnijih lutaka zajedno sa štapnim lutkama te se najviše koriste u radu s djecom. Pod specifičnu vrstu lutaka spadaju velike ili gigantske lutke. Kao što i sam njihov naziv govori velike su i specifične, te je za njihovu izradu potrebno duže vrijeme i zato se često ne koriste u radu s mlađom djecom. Prikladnije su za projektne radove te se najčešće izrađuju za određene događaje, kao tematske povorke, karnevalske povorke, ulični performansi i sl. Rade se u dijelovima, koji se na kraju spajaju, te uz lutkare, koji ih animiraju i pokreću, one „oživljavaju“. Bez obzira na složeniji proces izrade ove vrste lutke, djeca mogu sudjelovati na razne načine i doprinijeti zajedničkom radu kao pomaganjem, prikupljanjem i donošenjem materijala, tako da izrađuju određene dijelove koji će kasnije nastati nešto veliko, što će njima predstavljati veliko zadovoljstvo. Najvažnije od svega je da djeca primjećuju, kako njihov projekt svakog dana raste njihovim trudom, međusobnom suradnjom i radom vlastitih ruku (Županić Benić, 2009).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Splitu
Profili:
Tea-Tereza Vidović Schreiber
(mentor)