Pregled bibliografske jedinice broj: 1176067
Roditelji u mreži interneta-roditeljski nadzor kod djece i mladih
Roditelji u mreži interneta-roditeljski nadzor kod djece i mladih // Psihologija i digitalni svijet / Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 133-133 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1176067 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditelji u mreži interneta-roditeljski nadzor kod
djece i mladih
(Parents and the Internet - parental control in
children and young people)
Autori
Kovačić Borković, Davorka ; Matković, Roberta ; Vejmelka, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Psihologija i digitalni svijet
/ Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019, 133-133
ISBN
978-953-55079-9-4
Skup
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija i digitalni svijet
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.11.2019. - 09.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
korištenje interneta ; roditeljski nadzor ; učenici osnovnih škola ; učenici srednjih škola ; kombinirani pristup
(use of the Internet ; parental control ; primary school students ; high school students ; combined approach)
Sažetak
Korištenje Interneta i modernih tehnologija omogućuje različite pogodnosti u svakodnevnom životu i gotovo ih je nemoguće izbjeći. Mnogi oblici dosadašnjeg društvenog ponašanja „preselili“ su se u virtualni svijet. Time su potencijalne opasnosti i izazovi dobili novu dimenziju, pri čemu su podjednako ugroženi, djeca, mladi i odrasli. Tijekom šk. god. 2016./ 17. NZJZ SDŽ proveo je kvantitativno istraživanje s ciljem utvrđivanja obrazaca ponašanja na internetu s posebnim fokusom na sigurnost na internetu, sudjelovanje u elektroničkom nasilju, internet ovisnosti, te roditeljske kontrole pri korištenju interneta. U kvantitativnom istraživanju sudjelovali su učenici osnovnih škola (286 učenika sedmih i osmih razreda) i srednjih škola (539 učenika sva četiri razreda) čineći reprezentativni uzorak za Splitsko dalmatinsku županiju. Primijenjen je anketni upitnik. Tijekom šk. god. 2017./18. provedeno je kvalitativno istraživanje kroz fokus grupe sa učenicima, nastavnicima i roditeljima učenika osnovnih i srednjih škola. Cilj kvalitativnog istraživanja je produbljivanje rezultata kvantitativnog istraživanja uključivanjem dječje perspektive, perspektive roditelja i nastavnika. Cilj ovog izlaganja je prikazati dio rezultata spomenutog istraživanja u kojem je korišten kombinirani kvantitativni i kvalitativni pristup. Prezentacija će se fokusirati na rezultate o roditeljskom nadzoru kod učenika osnovnih i srednjih škola. Prema procjeni učenika osnovnih škola, 1/3 smatra da roditelji znaju vrlo malo ili malo o njihovim on-line aktivnostima dok prema procjeni učenika srednjih škola, gotovo pola njih smatra za svoje roditelje isto. Prema podatcima kvalitativnog istraživanja roditelji smatraju kako njihova djeca previše vremena provode na You Tube, slušajući glazbu i prateći „You Tube-re“. Roditeljski nadzor je ispitivan procjenom učenika o tome koliko im roditelji postavljaju pravila, granice te ih informiraju i educiraju. Učenici osnovnih škola češće procjenjuju prisutnost roditeljskog nadzora u svim ispitivanim varijablama nego učenici srednjih škola. Prema procjeni učenika i osnovne i srednje škole, roditelji najčešće svoju djecu informiraju o rizicima korištenja interneta te razgovaraju s njima o korištenju interneta. Gotovo svaki drugi učenik smatra kako ga roditelji potiču da samostalno koristi Internet. Ograničavanje korištenja interneta kao način roditeljskog nadzora češći je kod učenika osnovnih škola. S druge strane, roditelji srednjoškolaca smatraju kako svojoj djeci ne mogu ograničiti korištenje interneta oduzimanjem mobitela zbog potreba učenja, zadaća i/ili rasporeda. Istovremeno smatraju kako je njihovoj djeci škola izgovor za korištenje mobitela. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu intenziviranja preventivnih aktivnosti kroz kontinuirane edukacije roditelja i učenika o obilježjima korištenja interneta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb