Pregled bibliografske jedinice broj: 1175908
Nastava engleskoga jezika u ranoj školskoj dobi: pulska iskustva
Nastava engleskoga jezika u ranoj školskoj dobi: pulska iskustva // Engleski u primarnom obrazovanju: razvoj i načela zagrebačkoga studija / Andraka, Marija ; Narančić Kovač Smiljana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 159-165
CROSBI ID: 1175908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava engleskoga jezika u ranoj školskoj dobi: pulska iskustva
(Early EFL Teaching: Experiences from Pula)
Autori
Šamo, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Engleski u primarnom obrazovanju: razvoj i načela zagrebačkoga studija
Urednik/ci
Andraka, Marija ; Narančić Kovač Smiljana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
159-165
ISBN
978-953-8115-71-4
Ključne riječi
nastava engleskoga kao stranoga jezika u ranoj školskoj dobi ; Zagrebački projekt ; Osnovna škola Centar u Puli
(early EFL learning and teaching ; Zagreb Project, Centar Primary School in Pula)
Sažetak
Autorica se u radu prisjeća svojih po mnogo čemu specifičnih iskustava koje je stjecala dok je učenike Osnovne škole Centar u Puli poučavala engleskomu jeziku u sklopu takozvanoga zagrebačkoga projekta koji se eksperimentalno provodio u nekoliko hrvatskih sredina tijekom 1990-ih godina. Spomenuti je projekt imao dalekosežne posljedice za naš obrazovni sustav, kao i za percepciju naše šire javnosti o stranim jezicima. Naime, označio je istinski revolucionaran pomak u metodici nastave stranoga jezika, osobito uvažavajući učeničku dob kao jedan od ključnih čimbenika, te je ukazao na nužnost usklađenosti osnovnoškolske s visokoškolskom razinom obrazovanja i doveo do studijskih programa koji su, unatoč nekim prijeporima u određenim krugovima, prepoznati kao osvježenje na tržištu rada. Konačno, hrvatska je javnost možda prvi put ozbiljno počela uočavati važnost učenja stranih jezika u što ranijoj dobi. Tako je dobro znanje stranih, posebice engleskoga jezika, prepoznato kao jedan od neizostavnih kriterija individualnoga obrazovanja i napredovanja. U ovom radu autorica stoga pokazuje što je navedeni pristup učenju i poučavanju engleskoga jezika u novonastalim uvjetima mogao značiti učenicima kada se promatra iz vizure njihove učiteljice i bliskih joj suradnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija