Pregled bibliografske jedinice broj: 1175883
Implementacija održivog razvoja u nastavi kroz koncept zelene arhitekture
Implementacija održivog razvoja u nastavi kroz koncept zelene arhitekture, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1175883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija održivog razvoja u nastavi kroz
koncept zelene arhitekture
(Implementation of sustainable development teaching
using the concept of green architecture)
Autori
Oroz, Dajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
15.09
Godina
2020
Stranica
69
Mentor
Skender, Lana
Ključne riječi
Zelena arhitektura ; samoodrživi razvoj ; energetska učinkovitost ; poučavanje
(Green architecture ; self-sustainability ; energy efficiency ; education system)
Sažetak
Samoodrživost dobiva na važnosti zbog suvremene ekološke krize koja se očituje u promjeni klimatskih uvjeta. Ona je osvijestila međuovisnost zdravog okoliša i kvalitete života i čovjekovog utjecaja na raznolikost biljnih i životinjskih vrsta. Samoodrživost u sebi sadrži segment gradnje i stanovanja kojeg danas određujemo kao zelenu arhitekturu. Taj tip arhitekture nije novitet suvremenog doba jer njegove začetke možemo pratiti od prvih naseobina u kojima je čovjek boravio kao i u tradicijskoj gradnji, međutim, zelena arhitektura tek se početkom dvadesetog stoljeća sustavno istražuje i unaprijeđuje. Suvremena tehnologija kao i novi materijali dodatno su olakšali i ubrzali primjenu samoodrživih načela u stanovanju. Zdrav okoliš i energetska neovisnost postaju bitne komponente u stanovanju posebno u urbanim sredinama gdje zbog guste naseljenosti opada kvaliteta života. Financijska isplativosti zelene gradnje i arhitekture sve je izraženija jer nam suvremeni materijali, tehnologije počinju biti sve više dostupni te se tako troškovi izrade i održavanja takvih objekata smanjuju omogućujući širem broju stanovništva samoodrživo i jeftinije stanovanje i manji utjecaj na okoliš. Tema samoodrživog razvoja i stanovanja ulazi u odgojno obrazovne institucije kao međupredmetna tema gdje se pokušava kroz rano upoznavanje s temom osvijestiti i senzibilizirati buduće naraštaje kako bi nastavili u smjeru daljnjeg istraživanja i kreativnog rješavana problema suvremenog svijeta i lokalne zajednice u kojoj žive te tako doprinosili sveopćoj kvaliteti života svih ljudi. Utjecaj na nove generacije učenika ne očituje se samo u uvođenju međupredmetne teme Održivi razvoj, zelena je arhitektura implementirana u kurikulum Likovne umjetnosti za srednje škole gdje se učenici upoznaju s povijesnim tijekom i karakteristikama takve gradnje. Zbog svega navedenog, ovaj diplomski rad pokušava pobliže objasniti čitateljima pojam održivog razvoja i zelene arhitekture na način da upoznaju terminologiju, povijesni kontekst i karakteristike ovih pojmova. Također obuhvaća navedene pojmove u online nastavu koja u sebi sadrži sve elemente potrebne za adekvatno razumijevanje ovih pojmova kod školskog uzrasta. Pored online nastave osmišljena je i online radionica u kojoj bi učenici dobili priliku implementirati prethodno stečeno znanje kroz konkretan rad koji bi ostvarili kroz razne digitalne alate te izvanučioničku nastavu koja sadrži razgledavanje niskoenergetske kuće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Povijest umjetnosti, Likovne umjetnosti