Pregled bibliografske jedinice broj: 1175803
Mato Lovrak kao učitelj suvremenih učitelja
Mato Lovrak kao učitelj suvremenih učitelja // Mato Lovrak u hrvatskoj školi / Strugar, Vladimir (ur.).
Bjelovar: Ogranak Hrvatskog pedagoško-književnog zbora u Bjelovaru, 2005. str. 183-190
CROSBI ID: 1175803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mato Lovrak kao učitelj suvremenih učitelja
(Mato Lovrak as a teacher of modern teachers)
Autori
Zalar, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Mato Lovrak u hrvatskoj školi
Urednik/ci
Strugar, Vladimir
Izdavač
Ogranak Hrvatskog pedagoško-književnog zbora u Bjelovaru
Grad
Bjelovar
Godina
2005
Raspon stranica
183-190
ISBN
953-154-664-9
Ključne riječi
feljton, roman, analiza
(feuilleton, novel, analysis)
Sažetak
Istražujući najranije objavljene radove Mate Lovraka u časopisima Nova škola (Križevci, 1925., svi brojevi godišta) i Napredak (Zagreb, 1930.-1950.), u doba njegovih literarnih i nastavnih početaka usredotočujem se na Lovrakove postupke u nastavi i razvijanje njegove pedagoške prakse. U njima se očituje sasvim suvremen Lovrakov pogled na odgoj i izobrazbu u kojem treba uvažavati djetetove osjećaje, maštu, sposobnosti, karakter i volju. Zatim sam ovu koncepciju pokušala izdvojiti i iz Lovrakovih romana Devetorica hrabrih (1958) i Francek Drugi Hrabri (1938), pri čemu je postalo razvidno da Lovrakov odnos prema literaturi preslikava njegov odnos prema životu o kojemu govori u radovima iz spomenutih časopisa.Rad je doveo u analitički suodnos Lovrakovu nastavničku praksu iznesenu u formi autobiografskog feljtona, sa njegovim kasnijim literarnim ostvarenjima. Analiziraju se i uspoređuju ove dvije književne diskurzivne prakse, i dovode u vezu sa autorovim pogledima na odgoj i izobrazbu ondašnje djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost