Pregled bibliografske jedinice broj: 1175800
Poezija u zrcalu nastave - neki novi prijedlozi i rezultati istraživanja
Poezija u zrcalu nastave - neki novi prijedlozi i rezultati istraživanja // Zbornik "Poezija i djetinjstvo" / Javor, Ranka (ur.).
Zagreb: Knjižnice grada Zagreba, 2003. str. 13-30
CROSBI ID: 1175800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poezija u zrcalu nastave - neki novi prijedlozi i
rezultati istraživanja
(Poetry in the Mirror of Teaching - Some New
Suggestions and Research Results)
Autori
Zalar, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zbornik "Poezija i djetinjstvo"
Urednik/ci
Javor, Ranka
Izdavač
Knjižnice grada Zagreba
Grad
Zagreb
Godina
2003
Raspon stranica
13-30
ISBN
953-6499-15-0
Ključne riječi
poezija, dječja književnost, dijaspora
(poetry, childrens literature, diaspora)
Sažetak
U nastavi književnosti čitanje poezije specifična je literarna sposobnost. Tiho, poluglasno i glasno čitanje poezije svoj vrhunac može ostvariti u poetskome kazivanju. Poetsko kazivanje razvija poetičnost, jednu od važnih sastavnica programa kulture govora. Stoga je korisno često slušati uzorna poetska kazivanja, vježbati lirsko memoriranje te samostalno poetski kazivati tijekom osnovnoškolske nastave književnosti. U izvannastavnim aktivnostima te sposobnosti se mogu razvijati u kvalitetno organiziranim i vođenim recitatorskim družinama. Ponekad one potiču i samostalno pisanje pjesama, koje može biti vođeno na različite načine. U ovome radu doprinos je sadržan u istraživanjima govorenja poezije na seminarima sa studentima i učiteljima u nastavi hrvatskog jezika u inozemstvu, koje je autorica osmišljavala i vodila u više navrata, posredstvom Ministarstva prosvjete i sporta – u Njemačkoj i hrvatskim gradovima (Dubrovniku, Zadru, Šibeniku itd.)
Izvorni jezik
Hrvatski