Pregled bibliografske jedinice broj: 1175676
Pružanje pomoći studentima u procesu traženja informacija: modaliteti sudjelovanja knjižničara
Pružanje pomoći studentima u procesu traženja informacija: modaliteti sudjelovanja knjižničara, 2021., doktorska disertacija, Odjel za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, Zadar
CROSBI ID: 1175676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pružanje pomoći studentima u procesu traženja
informacija: modaliteti sudjelovanja knjižničara
(Providing assistance to students in the process of
seeking information: modalities of librarian
participation)
Autori
Rubinić, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru
Mjesto
Zadar
Datum
20.12
Godina
2021
Stranica
308
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
proces traženja informacija ; informacijsko ponašanje studenata ; pružanje pomoći u traženju informacija ; uloga knjižničara ; visokoškolske knjižnice
(information seeking process ; student information behavior ; providing assistance in seeking information ; the role of the librarian ; academic libraries)
Sažetak
Istraživački problem od kojega rad polazi jest nejasna uloga knjižničara u individualnom radu sa studentima koji se knjižničaru obraćaju za pomoć tijekom traženja informacija u svrhu obavljanja nastavom određenih zadataka. Nejasno je do koje razine knjižničar treba pomoći studentu u traženju informacija, prvenstveno u odnosu na očekivanja i percepcije nastavnika koji studentima zadaju zadatke čije rješavanje zahtjeva traženje i korištenje informacija, kao i u odnosu na očekivanja i informacijske potrebe samih studenata. U radu je istraženo na koji način knjižničari u sveučilišnim i fakultetskim knjižnicama pružaju takvu pomoć te je dobiven dubinski uvid u percepcije i očekivanja nastavnika, knjižničara i studenata vezano uz važnost procesa traženja informacija te uz sudjelovanje studenata i knjižničara u njemu. Istraživanje donosi i pregled sudjelovanja studenata u situacijama kada dobivaju pomoć te kategorije načina na koji studenti doživljavaju takvu pomoć i što ona za njih predstavlja. U istraživanju je korištena kombinacija pretežito kvalitativne metodologije u kombinaciji s kvantitativnom kojom dobio cjeloviti dubinski prikaz fenomena pomoći u procesu traženja informacija. Pružanje pomoći je tako osim metodom intervjua kojom je dobiven dubinski uvid kako u percepcije i očekivanja tako i u sam način doživljavanja takve pomoći knjižničara, istraženo i metodom opažanja te metodom ankete. Metodom opažanja su istražene stvarne situacije u kojima se pomoć događa, dok je anketom dobiven pregled knjižničnih usluga i aktivnosti pružanja pomoći u traženju u fakultetskim i sveučilišnim knjižnicama u RH koje čine istraživački kontekst. Na osnovi rezultata istraživanja i teorijskih postavki iz područja informacijskog ponašanja i knjižničnih usluga dobiveni su modaliteti sudjelovanja knjižničara pri pružanju pomoći studentima u procesu traženja informacija. Modaliteti proizlaze prvenstveno iz različitih percepcija i očekivanja triju uključenih skupina sudionika – studenata, nastavnika i knjižničara te prikazuju različite načine pružanja pomoći koji ovise o kontekstu. Modaliteti daju nove spoznaje o pružanju pomoći studentima te predstavljaju teorijsku osnovu za izgradnju praktičnih smjernica za pružanje pomoći studentima u procesu traženja informacija, kao i teorijsku osnovu za razvoj knjižničnih usluga, posebice onih koje su usmjerene prema individualnoj pomoći studentima u procesu traženja informacija kao dijelu akademskog obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru