Pregled bibliografske jedinice broj: 1175563
Gledanje unatrag i Kasparova budućnost: In memoriam Ivica Vidović
Gledanje unatrag i Kasparova budućnost: In memoriam Ivica Vidović // Hod po rubu, s Ivicom / Gadžić, Gordana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2018. str. 158-159
CROSBI ID: 1175563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gledanje unatrag i Kasparova budućnost: In memoriam
Ivica Vidović
(Looking Backwars and Kaspar's Future: In memoriam
Ivica Vidović)
Autori
Govedić, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Hod po rubu, s Ivicom
Urednik/ci
Gadžić, Gordana
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
158-159
ISBN
978-953-48032-0-2
Ključne riječi
Ivica Vidović, gluma, pamćenje predstave, kazalište, Kaspar Hauser, Handke, Zuppa, rekonstrukcija predstave
(Ivica Vidović, acting, remembering seminal performance, critical reconstruction of performance, theatre, Kaspar Hauser, Handke, Zuppa)
Sažetak
Ivicu Vidovića smatra se jednim od seminalnih hrvatskih glumaca, kao što se i njegovu predstavu Kaspar (1970) hrvatska teatrologija smatra jednim od međaša hrvatskog glumišta. Kakav status ima „antologijska predstava“ ako je pogledamo iz 21. stoljeća? Zanimljivo je da i dalje u snimci izvedbe prepoznajemo niz radikalnih scenskih inovativnosti, prvenstveno vezanih za glumačko autorstvo. Primjerice, čak je i u najnovijem gledanju – kao kompleksnoj retrospektivnoj analitičkoj i kritičkoj praksi – snimke predstave jasno da je napravljena protiv spisateljskog cinizma Petera Handkea, točnije kao pothvat u kome su i izvođač i redatelj stali na stranu glumca kao princa neverbalne komunikacije. Ništa kao kazalište ne otkriva koliko je deklarativnost ljudskih rečenica lažna. U teatru, neverbalna retorika uvijek nadigra formalni iskaz. Ivica Vidović kao Kaspar prvenstveno je Glumac, nepovjerljiv prema jeziku i isto toliko prijemčljiv za njegove smicalice. Dovoljno je da samo jednom značajno i gorko kimne glavom uz tekst koji izgovara i svi razumijemo koliko je nasilja ili laži u netom plasiranoj tvrdnji. Svaku rečenicu mački za rep, veli Handke. A glumac odgovara: tekst ionako nije zapisan ; tekst je moja unutarnja partitura. Snimka Kaspara utoliko se pokazuje osobitim teatrološkim dokumentom, preko kojega zadržavamo uvid ne samo u dramaturški rad adaptacije predloška, nego i u niz glumačkih intervencija u tkivo teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti