Pregled bibliografske jedinice broj: 1175517
Strah u školskom sustavu: naracije ekplicitnog i implicitnog učeničkog zastrašivanja
Strah u školskom sustavu: naracije ekplicitnog i implicitnog učeničkog zastrašivanja // Naracije straha / Badurina, Natka ; Bauer, Una ; Marković, Jelena (ur.).
Zagreb: Leykam International ; Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF), 2019. str. 269-281
CROSBI ID: 1175517 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah u školskom sustavu: naracije ekplicitnog i
implicitnog učeničkog zastrašivanja
(Fear in School System: narrations of explicit and
implicit intimidation)
Autori
Govedić, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Naracije straha
Urednik/ci
Badurina, Natka ; Bauer, Una ; Marković, Jelena
Izdavač
Leykam International ; Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
269-281
ISBN
9789533400778
Ključne riječi
militarizacija školstva, zastrašivanje u razredu, učenički strah od ocjena, nastavnički strah od učenika, strah od neuspjeha, strah od izvedbe, strah roditelja od neadekvatne nastave, alternativne pedagogije
(fear, militarization of school system, intimidations in class, childrens' fears of exams, teachers' fear of children, fear of failure, fear of performance, teachers' fear of perents, alternative pedagogies against fear)
Sažetak
Studija je zaokupljena teorijskom i iskustvenom analizom performativnog nastavničkog zastrašivanja u osnovnoškolskom i srednjoškolskom kontekstu, s posebnim naglaskom na “pozadinske” strahove koji utječu na učenički gubitak motivacije za učenje, pad samopoštovanja, ali i pad pozitivne socijalne solidarnosti unutar školske grupe. Metodologiji podučavanja zastrašivanjem suprostavljena je metodologija istraživanja, suosjećanja i validacije kompleksnih učeničkih iskustava saznavanja, kao i potreba kurikularne reforme koja se ne bi bavila samo sadržajem nastavnog gradiva, nego i načinom izvedbe nastave, mimo autoritarnog modela nastavničke monologičnosti te protiv primarne školske orijentiranosti na učeničke numeričke rezultate ili ocjene. Učenje koje njeguje stalnu procesnost istraživanja i dijalogičnost komunikacijskog procesa u razredu uzeto je kao model optimalizacije i nastavničkih i učeničkih kognitivno-emocionalnih potencijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti