Pregled bibliografske jedinice broj: 1175240
Novinarstvo i politika: novinari o komunikacijskim praksama s političkim akterima
Novinarstvo i politika: novinari o komunikacijskim praksama s političkim akterima // CM: Communication and Media, XVI (2021), 1; 27-52 doi:10.5937/cm16-32040 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1175240 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novinarstvo i politika: novinari o komunikacijskim
praksama s političkim akterima
(Journalism and Politics: Journalists on
Communication Practices with Political Actors)
Autori
Popović, Helena ; Rodik, Petra
Izvornik
CM: Communication and Media (2466-541X) XVI
(2021), 1;
27-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
novinarstvo, politička domena, ideologija profesionalnog novinarstva, komercijalizacija, digitalizacija
(journalism, political domain, ideology of professional journalism, commercialization, digitalization)
Sažetak
Sažetak: Odnos medija i politike kompleksno je i dinamično polje premreženosti institucionalnih praksi, javnih politika, i partikularnih interesa diversificiranih društvenih skupina. U radu se obrađuje jedan segment rezultata Istraživanja o stavovima i iskustvima novinara u Republici Hrvatskoj o otvorenosti državnih tijela prema novinarima, koje je provedeno za Zbor istraživačkih novinara Hrvatskog novinarskog društva (HND). Ciljna skupina bili su novinari i novinarke koji u svom profesionalnom radu prate političku domenu te izvještavaju o političkim događajima i procesima. Iznose se rezultati koji se odnose na oblike komuniciranja u novinarskoj praksi i ocjenu obilježja komunikacije. Oni se tumače u okviru ideologije profesionalnog novinarstva i društvenih promjena u posljednjih nekoliko desetljeća koje bitno mijenjaju novinarski rad. Prema odgovorima iz ankete, vidljivo je da novinari profesiji pristupaju u skladu sa vrijednostima karakterističnim za ideologiju profesionalnog novinarstva no ona su- biva s idejama i praksama koje su u odnosu na njih kontradiktorne. Komercijalizacija medija i digitalne tehnologije potpuno su udaljili novinarstvo od „klasičnih” profesionalnih načela, a doprinijeli su i transformaciji novinarskog rada koji je danas primarno usmjeren prema savladavanju tehnoloških vještina u konvergiranom okruženju i unutar kojega je već duboko usađena komodifikacijska logika djelovanja, dok je intelektualni rad postao „suvišan”. Takvo okruženje, dakako, nije poticajno za refleksiju vlastite profesije koja je, čini se, potrebnija no ikada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi www.fpn.bg.ac.rs aseestant.ceon.rsCitiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CEEOL
- SCIndeks
- EBSCO