Pregled bibliografske jedinice broj: 1175072
Opći uspjeh i sociometrijski status učenika osnovne škole
Opći uspjeh i sociometrijski status učenika osnovne škole // INNOVATIVE DIDACTICS SYSTEMS IN EDUCATION
Beograd, 2021. str. 154-155 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1175072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opći uspjeh i sociometrijski status učenika osnovne škole
(School success and sociometric status of students in primary school)
Autori
Horvat, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
INNOVATIVE DIDACTICS SYSTEMS IN EDUCATION
/ - Beograd, 2021, 154-155
ISBN
978-86-7849-298-3
Skup
Innovative Didactic Systems in Education
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
sociometrijski status ; prijateljski odnosi među učenicima ; opći uspjeh učenika
(sociometric status ; friendship quality among students ; school success)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost školskog uspjeha i sociometrijskog statusa učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 312 učenika petog, šestog i sedmog razreda osnovne škole. U istraživanju dimenzija kvalitete odnosa među najboljim prijateljima izdvojeno je pet sociometrijskih statusa: učenik zvijezda, odbačeni učenik, izolirani učenik, kontroverzan učenik i prosječan učenik. Utvrđene su značajne razlike između svih tipova učenika s izuzetkom izoliranih učenika kojih nije bilo dovoljno kako bi ispunili parametre inferencijalne statistike. Odbačeni učenici imaju značajnije niži opći uspjeh u odnosu na kontroverzne i prosječne učenike. Između djevojčica i dječaka su utvrđene razlike u njihovoj zastupljenosti u pojedinim tipovima sociometrijskog statusa te isto tako i u općem uspjehu na kraju školske godine u odnosu na pripadajuće sociometrijske statuse. Učenici zvijezde imaju bolji opći uspjeh od ostalih učenika, no pokazalo se kako toj razlici primarno doprinose učenice čiji je opći uspjeh na kraju školske godine viši od svih podkategorija ispitivanih učenika. Rezultati ovog istraživanja daju jasniji uvid u prijateljske odnose među učenicima te upućuju na snažnu povezanost sociometrijskog statusa u doba srednjeg djetinjstva i općeg uspjeha učenika. Nalazi ovog istraživanja doprinose proširivanju spoznaja o odnosima među učenicima, njihovom sociometrijskom i obrazovnom profilu, što može pomoći učiteljima, roditeljima i stručnim suradnicima u razumijevanju navedenih odnosa te u poduzimanju konkretnih odgojnih i obrazovnih intervencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)