Pregled bibliografske jedinice broj: 1175066
Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom
Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom // INNOVATIVE DIDACTICS SYSTEMS IN EDUCATION
Beograd, 2021. str. 68-69 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1175066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom
(Teacher competencies in dyscalculia assessment)
Autori
Kolak, Ante ; Horvat, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
INNOVATIVE DIDACTICS SYSTEMS IN EDUCATION
/ - Beograd, 2021, 68-69
ISBN
978-86-7849-298-3
Skup
Innovative Didactic Systems in Education
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
razvojna diskalkulija ; kompetencije nastavnika ; nastava matematike
(developmental dyscalculia ; teacher competencies ; teaching mathematics)
Sažetak
Specifičnosti i izazovi suvremene nastave matematike u istraživačkom su fokusu većine obrazovnih sustava diljem svijeta, no prepoznavanje učenika s diskalkulijom i svijest o njezinoj pojavnosti i karakteristikama bivaju podzastupljenima u odnosu na ostale specifične teškoće učenja, kao i na potrebe tih učenika. Pri detekciji razvojne diskalkulije se uglavnom koriste standardizirani testovi matematičkih sposobnosti i testovi inteligencije, dok suvremenije inačice DSM testova (eng. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) pored brojnih specifičnosti kognitivnog funkcioniranja ispituju i dimenzije obiteljskog i šireg socijalnog konteksta. Cilj ovog istraživanja jest utvrditi osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje diskalkulije te steći jasniji uvid u položaj i percepciju diskalkulije od strane praktičara. Istraživanjem su obuhvaćeni nastavnici i učitelji matematike te učitelji razredne nastave. Ispitivani su različiti aspekti diskalkulije kao što su: disparitet u sposobnostima, pojavnost, komorbiditet te ostale karakteristike relevantne za kvalitetu nastavnog procesa u pedagoškim aspektima planiranja i izvođenja nastave. Sintezom rezultata, autori navode neke smjernice za dijagnostiku i rad s učenicima s diskalkulijom, kao i s ostalim učenicima čije specifične teškoće u učenju matematike zahtijevaju slične oblike prilagodbe u procesu učenja i poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)