Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1175066

Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom


Kolak, Ante; Horvat, Zoran
Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom // INNOVATIVE DIDACTICS SYSTEMS IN EDUCATION
Beograd, 2021. str. 68-69 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1175066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom
(Teacher competencies in dyscalculia assessment)

Autori
Kolak, Ante ; Horvat, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
INNOVATIVE DIDACTICS SYSTEMS IN EDUCATION / - Beograd, 2021, 68-69

ISBN
978-86-7849-298-3

Skup
Innovative Didactic Systems in Education

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 21.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
razvojna diskalkulija ; kompetencije nastavnika ; nastava matematike
(developmental dyscalculia ; teacher competencies ; teaching mathematics)

Sažetak
Specifičnosti i izazovi suvremene nastave matematike u istraživačkom su fokusu većine obrazovnih sustava diljem svijeta, no prepoznavanje učenika s diskalkulijom i svijest o njezinoj pojavnosti i karakteristikama bivaju podzastupljenima u odnosu na ostale specifične teškoće učenja, kao i na potrebe tih učenika. Pri detekciji razvojne diskalkulije se uglavnom koriste standardizirani testovi matematičkih sposobnosti i testovi inteligencije, dok suvremenije inačice DSM testova (eng. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) pored brojnih specifičnosti kognitivnog funkcioniranja ispituju i dimenzije obiteljskog i šireg socijalnog konteksta. Cilj ovog istraživanja jest utvrditi osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje diskalkulije te steći jasniji uvid u položaj i percepciju diskalkulije od strane praktičara. Istraživanjem su obuhvaćeni nastavnici i učitelji matematike te učitelji razredne nastave. Ispitivani su različiti aspekti diskalkulije kao što su: disparitet u sposobnostima, pojavnost, komorbiditet te ostale karakteristike relevantne za kvalitetu nastavnog procesa u pedagoškim aspektima planiranja i izvođenja nastave. Sintezom rezultata, autori navode neke smjernice za dijagnostiku i rad s učenicima s diskalkulijom, kao i s ostalim učenicima čije specifične teškoće u učenju matematike zahtijevaju slične oblike prilagodbe u procesu učenja i poučavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Zoran Horvat (autor)

Avatar Url Ante Kolak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolak, Ante; Horvat, Zoran
Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom // INNOVATIVE DIDACTICS SYSTEMS IN EDUCATION
Beograd, 2021. str. 68-69 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Kolak, A. & Horvat, Z. (2021) Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom. U: INNOVATIVE DIDACTICS SYSTEMS IN EDUCATION.
@article{article, author = {Kolak, Ante and Horvat, Zoran}, year = {2021}, pages = {68-69}, keywords = {razvojna diskalkulija, kompetencije nastavnika, nastava matematike}, isbn = {978-86-7849-298-3}, title = {Osposobljenost u\v{c}itelja i nastavnika za prepoznavanje u\v{c}enika s diskalkulijom}, keyword = {razvojna diskalkulija, kompetencije nastavnika, nastava matematike}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Kolak, Ante and Horvat, Zoran}, year = {2021}, pages = {68-69}, keywords = {developmental dyscalculia, teacher competencies, teaching mathematics}, isbn = {978-86-7849-298-3}, title = {Teacher competencies in dyscalculia assessment}, keyword = {developmental dyscalculia, teacher competencies, teaching mathematics}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font