Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1174914

Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza


Koludrović, Morana; Rajić, Višnja
Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza // Metodički ogledi, 28 (2021), 2; 11-36 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1174914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza
(Development and the role of school curriculum in the Republic of Croatia: historical-comparative analysis)

Autori
Koludrović, Morana ; Rajić, Višnja

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28 (2021), 2; 11-36

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kurikulum ; nastava usmjerena na učenika ; nastavni plan i program ; povijesno-komparativna analiza ; školski kurikulum ; izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
(curriculum ; student-centered teaching ; historical-comparative analysis ; school curriculum ; extracurricular activities)

Sažetak
Glavni cilj ovoga istraživanja bio je povijesno- komparativnom analizom nastavnih planova i programa, odnosno kurikuluma za osnovnu školu istražiti i analizirati ulogu, zastupljenost i načine realizacije školskih kurikuluma u razdoblju od 1951. do 2019. godine. Prema dobivenim rezultatima uočljivo je da se značaj, uloga i aktivnosti školskog kurikuluma razlikuju u različitim reformama, a analizom kurikulumskih dokumenata (izuzev onog iz 1951.) utvrđeno je da se aktivnostima i sadržajima iz područja školskog kurikuluma želi pridonijeti individualizaciji i fleksibilnosti nastavnog procesa, zadovoljavanju specifičnih mogućnosti, potreba i interesa učenika, povezivanju obiteljskog doma te lokalne i šire zajednice sa školskim okruženjem, poticanju stvaralaštva, interdisciplinarnosti, zajedništva, stjecanju generičkih kompetencija i usavršavanju opće-obrazovnih kompetencija. Na temelju dobivenih rezultata i suvremenih odgojnoobrazovnih polazišta, autorice su predložile smjernice za suvremene školske kurikulume.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Višnja Rajić (autor)

Avatar Url Morana Koludrović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Rajić, Višnja
Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza // Metodički ogledi, 28 (2021), 2; 11-36 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Koludrović, M. & Rajić, V. (2021) Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza. Metodički ogledi, 28 (2), 11-36.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2021}, pages = {11-36}, keywords = {kurikulum, nastava usmjerena na u\v{c}enika, nastavni plan i program, povijesno-komparativna analiza, \v{s}kolski kurikulum, izvannastavne i izvan\v{s}kolske aktivnosti}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {28}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Razvoj i uloga \v{s}kolskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza}, keyword = {kurikulum, nastava usmjerena na u\v{c}enika, nastavni plan i program, povijesno-komparativna analiza, \v{s}kolski kurikulum, izvannastavne i izvan\v{s}kolske aktivnosti} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2021}, pages = {11-36}, keywords = {curriculum, student-centered teaching, historical-comparative analysis, school curriculum, extracurricular activities}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {28}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Development and the role of school curriculum in the Republic of Croatia: historical-comparative analysis}, keyword = {curriculum, student-centered teaching, historical-comparative analysis, school curriculum, extracurricular activities} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font