Pregled bibliografske jedinice broj: 1174914
Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza
Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza // Metodički ogledi, 28 (2021), 2; 11-36 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1174914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici
Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza
(Development and the role of school curriculum in the
Republic of Croatia: historical-comparative analysis)
Autori
Koludrović, Morana ; Rajić, Višnja
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28
(2021), 2;
11-36
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kurikulum ; nastava usmjerena na učenika ; nastavni plan i program ; povijesno-komparativna analiza ; školski kurikulum ; izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
(curriculum ; student-centered teaching ; historical-comparative analysis ; school curriculum ; extracurricular activities)
Sažetak
Glavni cilj ovoga istraživanja bio je povijesno- komparativnom analizom nastavnih planova i programa, odnosno kurikuluma za osnovnu školu istražiti i analizirati ulogu, zastupljenost i načine realizacije školskih kurikuluma u razdoblju od 1951. do 2019. godine. Prema dobivenim rezultatima uočljivo je da se značaj, uloga i aktivnosti školskog kurikuluma razlikuju u različitim reformama, a analizom kurikulumskih dokumenata (izuzev onog iz 1951.) utvrđeno je da se aktivnostima i sadržajima iz područja školskog kurikuluma želi pridonijeti individualizaciji i fleksibilnosti nastavnog procesa, zadovoljavanju specifičnih mogućnosti, potreba i interesa učenika, povezivanju obiteljskog doma te lokalne i šire zajednice sa školskim okruženjem, poticanju stvaralaštva, interdisciplinarnosti, zajedništva, stjecanju generičkih kompetencija i usavršavanju opće-obrazovnih kompetencija. Na temelju dobivenih rezultata i suvremenih odgojnoobrazovnih polazišta, autorice su predložile smjernice za suvremene školske kurikulume.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus