Pregled bibliografske jedinice broj: 1174903
Iskustva predavača stranih jezika struke u visokom školstvu RH u online-nastavi 2020.
Iskustva predavača stranih jezika struke u visokom školstvu RH u online-nastavi 2020. // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 51 (2022), 1; 23-54 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1174903 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva predavača stranih jezika struke u visokom
školstvu RH u online-nastavi 2020.
(Experiences of teaching professional foreign
languages online in Croatian higher education, 2020)
Autori
Lučev, Iva ; Lukić-Jakopčević, Lucija ; Špiljak, Višnja
Izvornik
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku (0351-0840) 51
(2022), 1;
23-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
online-nastava ; prilagođene metode podučavanja u online-nastavi ; percipirana uspješnost online-nastave ; faktori nezadovoljstva nastavnika
(online teaching ; adapted methods of online teaching ; self-evaluation of teachers' performance ; dissatisfaction factors)
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti jesu li i na koji način prilagođene metode podučavanja, vanjske okolnosti i unutrašnji faktori nezadovoljstva nastavnika utjecali na percepciju uspješnosti online-nastave stranih jezika struke na visokoškolskoj razini. U istraživanju je sudjelovalo 60 nastavnika iz 13 hrvatskih gradova, koji su u prosincu 2020. i siječnju 2021. ispunili anketni upitnik. U radu se ispituju: (i) utjecaj prilagođenih metoda podučavanja u online-nastavi (kroz prilagođene nastavne materijale, način podučavanja, način vrednovanja studenata) na percipiranu uspješnost online-nastave ; (ii) utjecaj vanjskih faktora (onih na koje nastavnik nije mogao izravno utjecati: broj sati, veličina grupe, podrška institucije itd.) na percipiranu uspješnost online-nastave ; (iii) faktori nezadovoljstva nastavnika u online-nastavi. Rezultati istraživanja pokazuju da su nastavnici koji su prilagodili metode podučavanja online-nastavi bili zadovoljniji uspjehom svoje online-nastave, kao i njihovi studenti. Također, pokazalo se da nepovoljni vanjski faktori kao i subjektivni faktori nezadovoljstva nastavnika nisu bitno utjecali na percipiranu uspješnost online-nastave. Na kraju rada donose se preporuke za daljnja istraživanja. Istraživanje pridonosi cjelokupnoj raspravi o online-nastavi jezika struke na tercijarnoj razini i nudi praktične primjere za pripremu i provedbu online-nastave, izradu nastavnih materijala te praćenje i vrednovanje studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Libertas