Pregled bibliografske jedinice broj: 1174863
Razlikovanje sponzorstava i donacija u poslovanju poduzetnika Grada Virovitice
Razlikovanje sponzorstava i donacija u poslovanju poduzetnika Grada Virovitice // Et2er - ekonomija, turizam, telekomunikacje i računarstvo, 3 (2021), 2; 70-81 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1174863 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlikovanje sponzorstava i donacija u poslovanju
poduzetnika Grada Virovitice
(Distinguishing between sponsorships and donations
in business entrepreneurs of the City of Virovitica)
Autori
Ciraki, Tena ; Garača, Neven
Izvornik
Et2er - ekonomija, turizam, telekomunikacje i računarstvo (2670-8930) 3
(2021), 2;
70-81
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
donacija ; društvena odgovornost ; integrirana marketinška komunikacija ; sponzorstvo
(donation ; integrated marketing communication ; sponsorship ; social responsibility)
Sažetak
Integrirana marketinška komunikacija može se definirati kao određeni psihološki proces razvoja i implementacije pojedinih oblika persuazivne komunikacije u određenom vremenu, a sve s ciljem utjecaja na ponašanje potrošača i potencijalnih kupaca proizvoda i/ili usluga. Sponzorstvo predstavlja važan dio i oblik koncepta integrirane marketinške komunikacije, dok donacija predstavlja značajnu odrednicu društvene odgovornosti. U praksi se pojmovi sponzorstva i donacije često poistovjećuju, dok ih teorija bitno razlikuje. Poistovjećivanje pojma sponzorstva s pojmom donacije najčešće se očituje kroz sponzorstvo u dobrotvorne svrhe te se tako poduzeća uključuju u život zajednice uz očekivanje protuusluge u vidu promocijskih aktivnosti. S ciljem dobivanja spoznaje o poznavanju značenja i razlikovanja pojmova sponzorstva i donacije, provedeno je istraživanje na uzorku poduzetnika Grada Virovitice što ujedno predstavlja i praktičnu implikaciju proučavane problematike poistovjećivanja pojmova sponzorstva i donacije u praksi. Za istraživanje je korištena metoda ispitivanja putem online anketnog upitnika. Uzorak je izabran namjernim odabirom te iako se kao najveće ograničenje, cijelom procesu istraživanja, pokazala nezainteresiranost poduzetnika Grada Virovitice za ispunjavanje anketnog upitnika, uzorak se smatra reprezentativnim jer je u istraživanju sudjelovalo 10% populacije. Istraživanjem je opovrgnuta hipoteza da poduzetnici Grada Virovitice bolje poznaju značenje nego razliku pojmova sponzorstva i donacije što ujedno predstavlja i najvažniji autorov doprinos radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija