Pregled bibliografske jedinice broj: 1174810
Stavovi odgojitelja i nastavnika prema djeci s oštećenjem sluha i njihovoj inkluziji u redovne odgojno-obrazovne ustanove
Stavovi odgojitelja i nastavnika prema djeci s oštećenjem sluha i njihovoj inkluziji u redovne odgojno-obrazovne ustanove, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1174810 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odgojitelja i nastavnika prema djeci s
oštećenjem sluha i njihovoj inkluziji u redovne
odgojno-obrazovne ustanove
(Attitudes towards the inclusion of children with
hearing impairments in regular educational
institutions)
Autori
Stokanović, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
11.11
Godina
2021
Stranica
43
Mentor
Erceg, Inja
Ključne riječi
stavovi odgojitelja i nastavnika ; djeca s oštećenjem sluha ; odgojno-obrazovna inkluzija
(teachers’ attitudes ; children with hearing impairment ; inclusive education)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove odgojitelja i nastavnika prema uključivanju djece s oštećenjem sluha u redovne odgojno- obrazovne ustanove grada Zagreba, razlike u njihovim stavovima te povezanost tih stavova s godinama radnog staža, iskustvom u radu s djecom s oštećenjem sluha i dodatnim stručnim usavršavanjem za rad s djecom s oštećenjem sluha. Istraživanje je provedeno online te je u njemu sudjelovao ukupno 201 prosvjetni djelatnik u predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama grada Zagreba. Rezultati pokazuju da odgojitelji i nastavnici imaju povoljne stavove prema odgojnoobrazovnom uključivanju djece s oštećenjem sluha te da odgojitelji iskazuju povoljnije stavove u odnosu na nastavnike. Odgojitelji i nastavnici koji su se dodatno stručno usavršavali za rad s djecom s oštećenjem sluha te oni s manje radnog staža imaju i povoljnije stavove prema određenim aspektima odgojno-obrazovnog uključivanja djece s oštećenjem sluha, dok se iskustvo u radu s djecom s oštećenjem sluha nije pokazalo značajno povezano s njihovim stavovima. Rezultati također upućuju na nedostatno osnovno i dodatno stručno usavršavanje za rad s djecom s oštećenjem sluha odgojitelja i nastavnika, osrednje zadovoljavajuću suradnju sa stručnim timom te neodgovarajuće uvjete rada u predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama za uspješno odgojnoobrazovno uključivanje djece s oštećenjem sluha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija