Pregled bibliografske jedinice broj: 1174782
Neke odrednice uspjeha na državnoj maturi u uvjetima pandemije bolesti COVID-19
Neke odrednice uspjeha na državnoj maturi u uvjetima pandemije bolesti COVID-19 // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021. str. 172-172 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1174782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke odrednice uspjeha na državnoj maturi u uvjetima pandemije bolesti COVID-19
(Some determinants of success on state exams during the COVID-19 pandemic)
Autori
Lukačin, Lorelaj ; Erceg, Inja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
/ Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2021, 172-172
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2021. - 02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
adolescencija ; COVID-19 ; državna matura ; psihološke teškoće ; srednjoškolski program
(adolescence ; COVID-19 ; state exams ; psychological distress)
Sažetak
Većina hrvatskih srednjoškolaca ima želju nastaviti obrazovanje nakon završetka srednje škole te je polaganje državne mature jedan od ključnih koraka u tom smjeru. Kako je rezultat ispita državne mature jedan od uvjeta za upis većine hrvatskih učilišta, može se promatrati kao mjera akademskog uspjeha. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos demografskih varijabli, iskustva s nastavom na daljinu i psihološke uznemirenosti u objašnjenju uspjeha na ispitima državne mature, uzimajući u obzir kontekst pandemije COVID-19. Istraživanje je provedeno na 3755 učenika završnog razreda srednjih škola u Republici Hrvatskoj (70, 3% ženskog spola) koji su polagali državnu maturu na ljetnom roku školske godine 2019./2020. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja proveo je online istraživanje u kojem su se ispitivala iskustva nastave na daljinu tijekom početnog razdoblja pandemije. Prikupljeni su demografski podaci, iskustva nastave na daljinu u razdoblju pandemije ispitani skalama Količine uloženog truda i Zadovoljstva nastavom te psihološke teškoće ispitane Upitnikom kliničkih ishoda u rutinskoj procjeni za djecu i mlade. Kao mjera školskog uspjeha korišteni su rezultati osnovne i više razine Hrvatskog jezika i Matematike na državnoj maturi. Rezultati provedenih hijerarhijskih regresijskih analiza pokazuju kako se najveći postotak uspjeha na ispitima državne mature može objasniti demografskim varijablama, od kojih je pohađanje gimnazije najbolji pozitivan prediktor uspjeha na svim analiziranim ispitima. Osim toga, školovanje u mjestu s većim brojem stanovnika je pozitivan prediktor uspjeha na većini ispita, a muški spol predviđa bolji uspjeh na svim ispitima osim više razine Hrvatskog jezika gdje ženski spol predviđa bolji uspjeh. Nadalje, niža psihološka uznemirenost značajno pozitivno predviđa uspjeh na ispitu iz više razine Matematike te osnovne razine Hrvatskog jezika. Također, veće zadovoljstvo nastavom i manje uloženog napora u nastavi na daljinu predviđaju bolji uspjeh na ispitima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija