Pregled bibliografske jedinice broj: 1174689
Odjel za arhitekturu pri Umjetničkoj akademiji - Drago Ibler i kontinuitet eksperimentalnih edukativnih modela
Odjel za arhitekturu pri Umjetničkoj akademiji - Drago Ibler i kontinuitet eksperimentalnih edukativnih modela // Drago Ibler - arhitektura kao ideja života / Mutnjaković, Andrija ; Bobovec, Borka ; Ceraj, Iva (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2021. str. 32-32 (pozvano predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1174689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odjel za arhitekturu pri Umjetničkoj akademiji -
Drago Ibler i kontinuitet eksperimentalnih
edukativnih modela
(Department of Architecture of the Academy of Arts
- Drago Ibler and the Continuity of Experimental
Educational Models)
Autori
Galjer, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Drago Ibler - arhitektura kao ideja života
/ Mutnjaković, Andrija ; Bobovec, Borka ; Ceraj, Iva - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2021, 32-32
ISBN
978-953-347-353-6
Skup
Međunarodni znanstveni skup u povodu stote obljetnice početka djelovanja arhitekta Drage Iblera: Drago Ibler - arhitektura kao ideja života
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Drago Ibler, arhitektonska edukacija, transferi arhitektonske kulture, eksperiment, Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu
(Drago Ibler, architecture education, transfers of architectural culture, experiment, Academy of Fine Arts in Zagreb)
Sažetak
Tema priloga je pedagoško djelovanje arhitekta Drage Iblera. Razmatra se kontinuitet eksperimentalnih edukativnih modela Odjela za arhitekturu (1926.-42.) te poslijeratnog Odjela za umjetničku arhitekturu (1959.-60.) koje je Ibler osnovao i vodio pri Umjetničkoj akademiji u Zagrebu. Polazeći od formativnog udjela povijesnog i društvenog okvira, razmatraju se karakteristike i propituje aktualnost nastavnih programa u smislu alternativnog pozicioniranja i kritičkog odmaka od dominantnih institucionalnih diskursa („umjetnička“ i „akademska“ edukacija nasuprot obrazovanju arhitekata „politehničkog“ usmjerenja). Cilj je na osnovi usporedne analize sa suvremenim primjerima alternativnih i eksperimentalnih modela arhitektonske edukacije, u rasponu od bauhausovske paradigme do HfG–a i Ravnikarovog „Smera B“, kontekstualizirati doprinos i značaj djelovanja arhitekta Iblera u transferima arhitektonskih ideja i društveno angažirane arhitekture od međuratnog razdoblja do početka 1960-ih godina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti