Pregled bibliografske jedinice broj: 1174588
Tamburaška glazba - nematerijalno kulturno dobro?
Tamburaška glazba - nematerijalno kulturno dobro? // Međunarodni interdisciplinarni umjetničko- znanstveni skup "Pajo Kolarić i njegovo doba" povodom obilježavanja 200. obljetnice rođenja Paje Kolarića, u sklopu projetka Dani Paje Kolarića
Osijek, Hrvatska, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1174588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tamburaška glazba - nematerijalno kulturno dobro?
(Tamburitza music - an intangible cultural heritage?)
Autori
Miholić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodni interdisciplinarni umjetničko- znanstveni skup "Pajo Kolarić i njegovo doba" povodom obilježavanja 200. obljetnice rođenja Paje Kolarića, u sklopu projetka Dani Paje Kolarića
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 26.05.2021. - 27.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tamburaška glazba ; nematerijalna kultura
(tamburitza music ; intangible culture)
Sažetak
U suvremeno doba tamburaška glazba spaja nekoliko glazbenih žanrova dok u nekim prilikama dobiva i status posebnog žanra. Ponekad se zaboravlja da je njen značaj u prošlosti bio također vrlo složen. Stoga ću u ovom izlaganju predstaviti tretman tambure i tamburaške glazbe u stručnoj i znanstvenoj literaturi od 19. stoljeća do danas s naglaskom na nekoliko ključnih izvora koji govore o značaju samog glazbala, ali i glazbe izvođene na tamburama u različitim povijesnim razdobljima. Prikazat ću multifunkcionalnost tambura i njihovu široku primjenu problematizirajući pritom već spomenute razne glazbene niše u koje se glazba izvođena na tamburama svrstava. Značaj tamburaške glazbe je neupitan, ali ta vještina još uvijek nije pronašla načina da se upiše na Listu zaštićenih kulturnih dobara Hrvatske pri Ministarstvu kulture i medija. Na toj su se listi našli vještina sviranja na tamburi samici te „umijeće sviranja na tamburama farkašicama u sjevernoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj“. Kao kulturna dobra prepoznati su još „umijeće izrade solističke tambure kuterevke“ i „umijeće Đure Zarića iz Vinkovaca u gradnji slavonsko-srijemskih tambura“. Kod nekih drugih dobara tambure i sviranje tambura samo su prateći fenomen. Na kraju, ovim izlaganjem postavljam pitanje treba li tamburaškoj glazbi karakterizacija kulturnog dobra i zaštita? Predstavljajući stavove za i protiv, postavlja se i pitanje bi li tamburaškoj glazbi takav status mogao naštetiti u smislu daljnjeg razvoja i rušenja žanrovskih granica?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Irena Miholić
(autor)