Pregled bibliografske jedinice broj: 1174200
[Uvodni tekst]
[Uvodni tekst], 2021. (katalog).
CROSBI ID: 1174200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
[Uvodni tekst]
(Introduction)
Autori
Marjanić, Suzana
Izvornik
Disimulacija maske, katalog izložbe. Kustosi Tanja Špoljar, Bojan Koštić, Suzana Marjanić. Koprivnica: Atelieri Koprivnica
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, katalog
Godina
2021
Ključne riječi
dismulacija maske ; pandemija
(dissimulation of a mask ; coronavirus pandemic)
Sažetak
• Disimulacija maske • Skupna izložba • Izlažu: David Belas, Iva-Matija Bitanga, Darko Brajković Đepeto Njapo, Robert Franciszty, Tomislav Gotovac aka Antonio G. Lauer, Igor Grubić, Siniša Labrović, Marko Marković, Andrej Zbašnik • Kustoska koncepcija: Suzana Marjanić • Kustosi: Bojan Koštić, Tanja Špoljar, Suzana Marjanić • AK galerija, Kampus, Koprivnica • subota 23.1.2021. / 19h / na otvorenju će biti izvedeni performansi Darka Brajkovića i Davida Belasa • izložba je otvorena do 6.2. / 17-19 • posjet izložbi moguć je samo uz pridržavanje svih epidemioloških mjera U subotu 23. 1. 2021. u 19 sati u koprivničkoj AK galeriji otvara se skupna izložba 9 autora/ica „Disimulacija maske“ nastala prema kustoskoj koncepciji Suzane Marjanić. Izložba dokumentira izložbene (fotografije, fotodokumentacije performansa, video radovi, animacije) i izvedbene (umjetnost performansa, akcije) primjere simbolizacije/disimulacije maske od orwellovske 1984. godine do pandemijskoga blizanačkoga para 2020. i 2021. godine. Naime, početnu točku na lenti izložbe čini akcija „Maska smrti+ćirilica“ iz serije marketinških akcija „Kolportiranje Poleta“ Tomislava Gotovca iz 1984. godine, iz njegova koncepta „Paranoia View Art”, paranoidnog pogleda na svijet gdje je maskom smrti najavljivao krah jedne države i nastavak disimulacije jedne druge države, dok pet radova proizlazi iz 2020. godine i referiraju se na aktualnu političku, društvenu i(ili) zdravstvenu situaciju. Akcija Siniše Labrovića „Lica Europe“ (2020) umjetnikov je odgovor na predsjedanje Hrvatske Vijećem Europske unije u okviru kojega je ponudio maske s likom 22 povijesne osobe. Zamjetno je da je kod biranja ličnosti, portreta na papirnatim vrećicama koje će predstavljati europski i hrvatski identitet kao granicu postavio kraj Prvoga svjetskog rata. Na aktualnu situaciju pandemije COVID-19 referiraju se radovi Marka Markovića „Dnevnik straha“, Roberta Francisztyja „Čovječe, ne ljuti se (društvena igra)“ i Darka Brajkovića Đepeta Njapa „Almost Human“. Drugi izložbeni temat na motiv disimulacije maske figurira kao podsjetnik na rad s warholovskim naslovom „Velvet Underground“ (2002) Igora Grubića u kojemu umjetnik rabi zoo-masku-kostim kao regresiju u djetinjstvo koja se može iščitati kao apotropejska maska totema straha odrastanja. Nastavno na drugi izložbeni temat o apotropejskim maskama u svakodnevici nadovezuje se fotodokumentacija performansa “Understanding” (2019) Andreja Zbašnika i Darka Brajkovića Đepeta Njapa kao i performans “Facolić – priprema za smrt” (2021) Davida Belasa. Treća matrica disimulacije maske čini rad „Lupus“ (2020, 2021) Ive-Matije Bitange kojim umjetnica pokriva medicinsko značenje pojma „disimulacija“ u smislu svjesnoga prikrivanja znakova vlastite bolesti. Naslovna i plakatna fotografija-kolaž „Dada-Joker“ izložbe „Disimulacija maske“ psihotično i vremenski spaja masku koju je George Grosz nosio u akciji „Dada- smrt“ 1918. godine i duševnu patnju Jokera u izvedbi Joaquina Phoenixa (2019). Naime, kada je George Grosz 1918., pri završetku Prvog svjetskog rata, izvedbeno šetao berlinskom Avenijom Kurfürstendamm kao Dada-smrt (mrtvačka lubanja- maska i građansko odijelo-kostim sa štapom), s cigaretom na cigaršpicu, aktivistički je i dadaistički upozoravao na političke disimulacije nastavka rata. Za razliku od futurista koji su slavili higijenu rata, dadaisti su predosjećali kumulaciju zla, u Lorenzovu određenju „ljudskoga zla“, koje se očituje sve do ove današnje patofobične pandemije. Plakatna fotografija-kolaž izložbe kao i izložba sama nastoje dokumentirati shizofreno doba korporatizma i disimulacije pandemije ispunjeno strahom i retoričkim pitanjima što je od ljudskosti uopće pre/ostalo i koje istine na ovom putu u transhumanizam disimuliramo. Na otvorenju bit će izvedeni performansi Darka Brajkovića Đepeta Njapa „Almost Human“ i Davida Belasa „Facolić – priprema za smrt“. Realizaciju izložbe sufinancirali su: Grad Koprivnica Ministarstvo kulture RH Projekt se provodi uz podršku Zaklade Kultura nova. Više o izložbi pogledajte na facebook eventu ili na facebook stranici AK galerije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
Napomena
Uvodni tekst u katalogu skupne izložbe održane u
Koprivnici u siječnju 2021.
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-5621 - Kulturna animalistika: interdisciplinarna polazišta i tradicijske prakse (ANIMAL) (Marjanić, Suzana, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Suzana Marjanic
(autor)