Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1174082

Fonološka svjesnost djece školskih obveznika


Jozipović, Marija; Adašević, Andrea; Frklić, Matea; Ilinović, Mateja; Rosković, Valentina
Fonološka svjesnost djece školskih obveznika // Knjiga sažetaka - ERFUSs 2021. / Ratković, Lucija ; Marinović, Laura (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 42-42 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1174082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Fonološka svjesnost djece školskih obveznika
(Phonological Awareness of Children Enrolling in Primary School)

Autori
Jozipović, Marija ; Adašević, Andrea ; Frklić, Matea ; Ilinović, Mateja ; Rosković, Valentina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka - ERFUSs 2021. / Ratković, Lucija ; Marinović, Laura - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021, 42-42

ISBN
978-953-8321-04-7

Skup
4. Međunarodni kongres studenata Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.04.2021. - 25.04.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
fonološka svjesnost ; socioekonomski status ; predškolski odgoj i obrazovanje ; spol
(phonological awareness ; socioeconomic status ; preschool education ; gender)

Sažetak
Socioekonomski status (SES) definiran je trenutnim financijskim primanjima obitelji, razinom obrazovanja roditelja, njihovim zanimanjem i statusom koji se veže uz pojedina zanimanja te uvjetima stanovanja. Fonološka svjesnost odnosi se na prepoznavanje, stvaranje i baratanje cjelinama manjim od riječi. Važnost je fonološke svjesnosti za usvajanje čitanja i pisanja neosporna što potkrepljuju najzastupljenije pretpostavke o fonološkom nedostatku kao uzroku disleksije. Dosadašnja istraživanja pokazuju da djeca koja dolaze iz obitelji višeg SES-a imaju bolje razvijene fonološke vještine te da djeca uključena u sustav predškolskog odgoja i obrazovanja (vrtić) pokazuju prednosti u jezičnim sposobnostima nad djecom koja pohađaju samo obavezni predškolski program (tzv. mala škola). Također, mnoga su se istraživanja bavila djelovanjem spola na djetetov jezično-govorni razvoj, uzevši u obzir spolne razlike u strukturi mozga te spolne razlike u komunikaciji roditelja s djetetom, ali su rezultati tih istraživanja neujednačeni. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati fonološku svjesnost djece školskih obveznika polazeći od pretpostavke da će bolje rezultate postizati djeca koja su pohađala vrtić i djeca roditelja višeg socioekonomskog statusa te da će djevojčice u zadacima biti uspješnije od dječaka. Istraživanje je provedeno uz pomoć upitnika za roditelje te zadataka za ispitivanje fonološke svjesnosti koji su osmišljeni za potrebe ovog istraživanja. Prigodni uzorak ispitanika činilo je 61 dijete (28 Ž i 33 M) pri upisu u četiri osnovne škole u Zagrebu. Statistička je obrada podataka napravljena u programu IBM SPSS Statistics. Rezultati su pokazali da djeca uključena u sustav predškolskog odgoja i obrazovanja postižu bolje rezultate na zadacima fonološke svjesnosti dok razlike s obzirom na SES i spol nisu pronađene. Međutim, s obzirom na mali uzorak i ograničenja studentskog rada, potreban je oprez u generalizaciji rezultata. Ipak, čini se kako je važno pružiti dodatnu obrazovnu potporu djeci koja u školski sustav ulaze samo iz obaveznog predškolskog programa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marija Jozipović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.erf.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jozipović, Marija; Adašević, Andrea; Frklić, Matea; Ilinović, Mateja; Rosković, Valentina
Fonološka svjesnost djece školskih obveznika // Knjiga sažetaka - ERFUSs 2021. / Ratković, Lucija ; Marinović, Laura (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 42-42 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Jozipović, M., Adašević, A., Frklić, M., Ilinović, M. & Rosković, V. (2021) Fonološka svjesnost djece školskih obveznika. U: Ratković, L. & Marinović, L. (ur.)Knjiga sažetaka - ERFUSs 2021..
@article{article, author = {Jozipovi\'{c}, Marija and Ada\v{s}evi\'{c}, Andrea and Frkli\'{c}, Matea and Ilinovi\'{c}, Mateja and Roskovi\'{c}, Valentina}, year = {2021}, pages = {42-42}, keywords = {fonolo\v{s}ka svjesnost, socioekonomski status, pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje, spol}, isbn = {978-953-8321-04-7}, title = {Fonolo\v{s}ka svjesnost djece \v{s}kolskih obveznika}, keyword = {fonolo\v{s}ka svjesnost, socioekonomski status, pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje, spol}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jozipovi\'{c}, Marija and Ada\v{s}evi\'{c}, Andrea and Frkli\'{c}, Matea and Ilinovi\'{c}, Mateja and Roskovi\'{c}, Valentina}, year = {2021}, pages = {42-42}, keywords = {phonological awareness, socioeconomic status, preschool education, gender}, isbn = {978-953-8321-04-7}, title = {Phonological Awareness of Children Enrolling in Primary School}, keyword = {phonological awareness, socioeconomic status, preschool education, gender}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font