Pregled bibliografske jedinice broj: 1173940
Crtež u slici i slika u crtežu - Pricin odnos prema ljudskoj figuri
Crtež u slici i slika u crtežu - Pricin odnos prema ljudskoj figuri // Zlatko Prica - život i stvaralaštvo u kontekstu vremena / Albaneže, Nikola (ur.).
Samobor : Pečuh : Tar-Vabriga: Naklada Zlatko i Vesna Prica, 2020. str. 45-52 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1173940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Crtež u slici i slika u crtežu - Pricin odnos prema
ljudskoj figuri
(Drawing in a picture and picture in a drawing -
Pricin's attitude towards to the human figure)
Autori
Loinjak, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zlatko Prica - život i stvaralaštvo u kontekstu vremena
/ Albaneže, Nikola - Samobor : Pečuh : Tar-Vabriga : Naklada Zlatko i Vesna Prica, 2020, 45-52
Skup
Zlatko Prica - život i stvaralaštvo u kontekstu vremena
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.06.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
crtež, egzistencijalizam, figura, Prica, slika
(drawing, existentialism, figure, Prica, painting)
Sažetak
U slikarskom opusu Zlatka Price crtež zauzima važno mjesto budući da je u njegovu slučaju promišljanje slikara bili isprepleteno s promišljanjem crtača. Unatoč osjećaju za skladnu gradnju kompozicijske cjeline samo uz pomoć boje – što je pokazao i dokazao već na svojoj prvoj izložbi u Umjetničkom paviljonu – Prica je već od sredine pedesetih godina crtežu davao sve više prostora tražeći od izvezenih konturnih linija unutar vlastitih djela da ističu snagu i čvrstoću kompozicijskoga sklada. Sudeći po naslovu, moglo bi se zaključiti kako je namjera ovoga rada analiza dvije teme – jedne u kojoj se u strogo likovnom smislu smjera razlučiti odnos između crteža i slike u opusu Zlatka Price, te druge u kojoj se naglasak stavlja na morfološko-semantički suodnos Pricinog pristupa crtežu i oblikovanju ljudske figure. Međutim, cilj je rada pokazati kako se u stvaralaštvu ovoga slikara osjeća združenost ove dvije teme budući da Pricina lakoća u gradnji crteža uvjetuje ili jest uvjetovana načinom na koji se predstavljaju prikazi čovjeka – gotovo uvijek prikazanoga poput tek naznačene siluete ugrađene u amorfnu pozadinu prikaza u kojem cjelina nije građena po principu isticanja prednjeg i stražnjeg plana, kao ni s težnjom da se uvijek razlikuje organsko od anorganskog, egzistencija od pukog postojanja, živo od neživog. Osim na morfološki aspekt, naglasak će se staviti i na semantičku okosnicu Pricina opusa kojom dominira osjećaj egzistencijalne tjeskobe koju kao da se nastoji potisnuti upravo neumornim radom i slikanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti