Pregled bibliografske jedinice broj: 1173671
Visokoškolsko glazbeno obrazovanje i zdravlje studenata
Visokoškolsko glazbeno obrazovanje i zdravlje studenata // 4. Osječki dani bioetike / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Dilica (ur.).
Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2021. str. 64-65 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1173671 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Visokoškolsko glazbeno obrazovanje i zdravlje
studenata
(University Music Education and Students’ Health)
Autori
Nikolić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Osječki dani bioetike
/ Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Dilica - Osijek : Hrvatsko bioetičko društvo, 2021, 64-65
Skup
4. osječki dani bioetike = 4th Osijek Day of Bioethics
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.11.2021. - 09.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
dobrobit ; glazbeni pedagozi ; instrumentalisti ; pjevači ; psihofizičko zdravlje glazbenika ; zdravstveno obrazovanje
(welfare ; music educators ; instrumentalists ; singers ; psychophysical health of musicians ; health education)
Sažetak
Cilj je ovoga rada istražiti je li glazbeno obrazovanje na visokoškolskoj razini rizično za zdravlje studenata, glazbenih izvođača i, ako jest, uključuje li visokoškolsko glazbeno obrazovanje u Republici Hrvatskoj primjereno zdravstveno obrazovanje. Pregledom suvremenih znanstvenih istraživanja utvrđeno je da se u specijaliziranom glazbenom obrazovanju već od dječje dobi mogu uočiti tjelesne i psihičke tegobe u vezi s glazbenim izvođenjem, koje najveći uzmah dožive upisivanjem glazbene akademije. Visoka prevalencija tjelesnih i psihičkih problema kod studenata i profesionalnih glazbenika upućuje na rizičnost vrhunskog bavljenja glazbom u odnosu na zdravlje glazbenika izvođača. Analizom programa studija za glazbenike-izvođače na glazbenim akademijama u Hrvatskoj (N=51) utvrđeno je kako visokoškolsko glazbeno obrazovanje nije implementiralo obrazovanje za očuvanje psihofizičkog zdravlja i sprječavanja ozljeda jer ne postoje kolegiji niti dosljednost u postavljenim ishodima učenja koji se odnose na zdravstveno obrazovanje u drugim kolegijima na studijima za buduće glazbene profesionalce i glazbene pedagoge. U radu se ističe potreba provođenja empirijskih istraživanja u Hrvatskoj o prisutnosti zdravstvenih problema i informiranosti studenata o potencijalnim zdravstvenim rizicima i načinima traženja savjeta i pomoći. Spoznaje iz ovoga istraživanja te rezultati predloženih empirijskih istraživanja sa studentima-glazbenicima mogli bi potpomoći implementaciju sustavnog obrazovanja za očuvanje psihofizičkog zdravlja studenata na glazbenim akademijama te djelovati na razvoj svijesti o važnosti zdravstvenog obrazovanja za buduće glazbenike i glazbene pedagoge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)